אחרי הנפילה: סופרקום תרכוש 6% נוספים ממניותיה

החברה איבדה כמחצית משוויה ב-2015 ובמחיר הנוכחי עלות הרכישה היא 4.8 מיליון דולר

אריה טרבלסי / צילום: איל יצהר
אריה טרבלסי / צילום: איל יצהר

הירידה החדה במחיר המניה של סופרקום  הובילה את החברה להחלטה להרחיב את תוכנית הרכישה העצמית של מניותיה, ולרכוש מיליון מניות נוספות, שהן כ-6% מהון המניות שלה. במחיר הנוכחי של המניה, זוהי הוצאה של כ-4.8 מיליון דולר. סופרקום עדכנה שמאז שהודיעה על כוונתה לרכוש מניות של עצמה, בספטמבר האחרון, היא רכשה מיליון מניות בשוק הפתוח במחיר ממוצע של 4.86 דולרים (גבוה מעט מהמחיר הנוכחי).

"מאחר שאנחנו מאמינים שמחיר המניה שלנו מוערך בחסר, רכשנו מיליון מניות ב-90 הימים האחרונים. יתרה מכך, הדירקטוריון אישר להגדיל את היקף תוכנית הרכישה העצמית כדי לשקף את המשך האמון שלנו בעתיד החברה", מסר נשיא ומנכ"ל סופרקום ובעל השליטה בה, אריה טרבלסי.

סופרקום מספקת טכנולוגיה בשני תחומים, הפקת תעודות חכמות ותקשורת בין מכונות (M2M). לפני מספר שבועות צנחה מנייתה ב-40% ביום אחד, לאחר שהחברה פרסמה אזהרת הכנסות חמורה בשל עיכובים בחוזים עם ממשלות זרות. ב-2013-2014 זינקה מניית סופרקום במאות אחוזים, אך ב-2015 היא הניבה תשואה שלילית של 49% ומתחילת 2016 המשיכה לרדת בעוד 7.7%.

שווי השוק של החברה בנאסד"ק הוא 78 מיליון דולר. ב-2015, סופרקום מצפה להכנסות של למעלה מ-30 מיליון דולר. ה-EBITDA השנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יסתכם בלמעלה מ-9 מיליון דולר, ירידה מ-11 מיליון דולר ב-2014.