נעצר חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים

לפי החשד, אמיר מסעוד הגיש למע"מ דוחות כוזבים על-מנת לשוות לפעילות ההפצה חזות לגיטימית ■ הדוחות כללו הוצאות לכאורה בסך כ-192 מיליון שקל, שהמע"מ בגינן עומד על כ-35 מיליון שקל

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

נמשך המאבק נגד ההון השחור בתחום החשבוניות הפיקטיביות: אנשי מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר-שבע עצרו בשבוע שעבר תושב לוד בן 25, בחשד כי בשנים 2013-2012 הפיץ חשבוניות פיקטיביות של 6 חברות שונות בכל רחבי הארץ, בהיקף כולל של מאות מיליוני שקלים.

מבקשת הארכת המעצר, שהוגשה לבית משפט השלום בבאר-שבע, עולה כי בין החודשים פברואר 2013 ועד דצמבר 2014 הגיש החשוד, אמיר מסעוד, למע"מ דוחות כוזבים, על-מנת לשוות לפעילות ההפצה של החשבוניות שהוציא חזות לגיטימית. הדוחות כללו הוצאות לכאורה בסך של כ-192 מיליון שקל, שהמע"מ בגינן עומד על כ-35 מיליון שקל. על בסיס דוחות אלה מיוחסת למסעוד הפצה של חשבוניות בהיקף של כ-195 מיליון שקל.

השופט אמיר דורון מבית משפט השלום בבאר-שבע האריך את מעצרו של החשוד במספר ימים, ואתמול (א') הוא שוחרר ממעצרו בתנאים מגבילים בהסכמת המדינה.

מעצרו של החשוד מצטרף למספר מעצרים ופרשות חשבוניות פיקטיביות גדולות שנחשפו לאחרונה במסגרת המאבק של רשות המסים והמשטרה בחשבוניות הפיקטיביות, הנחשבות ל"מכת מדינה". לפי ההערכות, 8-10 מיליארד שקל נגרעים מקופת המדינה מדי שנה בעקבות הוצאת חשבוניות פיקטיביות, ובשנים האחרונות הוכרזה מלחמה חזיתית כדי לצמצם את היקף הנזק.

כך, בחודש שעבר הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה שנמשכה כשנתיים נחשפה רשת בתחום כוח-האדם לבנייה, ובה 11 איש, החשודים בהפצה ובקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף חסר תקדים של כ-700 מיליון שקל, בהלבנת הון בהיקפים גדולים וכן בעבירות של זיוף ורישומים כוזבים בתאגיד.

בנוסף,  הותר לפרסום באחרונה כי במסגרת צוות חקירה משותף של רשות המסים והמשטרה, עוכבו ונעצרו לחקירה 15 חשודים בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, קיזוז והפקה של חשבוניות פיקטיביות ועבירות מס בהיקף מוערך של עשרות מיליוני שקלים בתחום הדלק.