העלאת המלצה למלאנוקס ומחיר יעד בפרמיה של 30%

קרדיט סוויס: "גורמים רבים שיכולים לייצר אפסייד"

איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

בפני מלאנוקס  יש כיום גורמים רבים שיכולים לייצר אפסייד, כך מעריכים בקרדיט סוויס, ומעלים את ההמלצה למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר", אחרי שלוש שנים בהמלצה נייטרלית. מחיר היעד נקבע על 50 דולר, שגבוה ב-29.3% ממחיר המניה בנאסד"ק.

מלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, נסחרת בנאסד"ק בשווי של 1.8 מיליארד דולר. החברה עוסקת בתחום ציוד התקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית.

האנליסט ג'ון פיצר מקרדיט סוויס מציין בין הגורמים לאפסייד את הזדמנויות הצמיחה האורגניות, והלא-אורגניות - כולל רכישת איזיצ'יפ. להערכת האנליסט, החששות מפני כניסת אינטל כמתחרה בשוק בו פועלת מלאנוקס מוגזמים, והשווי הנוכחי של מניית מלאנוקס נראה משכנע.

הפתרונות של מלאנוקס תואמים לתקני התקשורת אינפיניבנד ואת'רנט. החשש בשוק נוגע לפתרונות מבוססי-אינפיניבנד שתציע אינטל. בעוד שאינטל צפויה להיכנס לשוק כבר ב-2016, האנליסט מדגיש כמה נושאים: ראשית, השוק הפוטנציאלי צומח וקצב הצמיחה מואץ, דבר שלדבריו תומך בקיום של שחקנים רבים בו; שנית, "מבדיקות שנערכו עולה כי הארכיטקטורה הסגורה יותר של אינטל מעוררת חששות מסוימים"; ושלישית, הוא מעריך שאינטל תגדיל את היקף השוק הכללי כשהיא תיקח נתחי שוק.

בכל הקשור לרכישת איזיצ'יפ, האנליסט מציין שהרכישה תוסיף למלאנוקס יכולות לאנליזה של מידע ברשת. "איזיצ'יפ תרחיב את השוק הפוטנציאלי אליו פונה מלאנוקס ב-2 מיליארד דולר, ליותר מ-14 מיליארד דולר", הוא כותב. "אנחנו סבורים שזהו צעד חיובי בדרך לבניית הגודל הנדרש להתחרות בשוקי הדאטה סנטר/ענן/שירותים".

פיצר סבור שמלאנוקס תעמוד בציפיות בדוחות הרבעון הרביעי (שיתפרסמו בעוד כשבועיים), אם לא תעקוף אותן, וכך גם בכל הקשור לתחזיות שתפרסם לרבעון הראשון של 2016.