שי באב"ד וסטף ורטהיימר מסיירים בנצרת; רפי דניאלי פורש מצים

וגם: למה הצטלם נעם לאוטמן, בנו של התעשיין דב לאוטמן ז"ל, כשהוא אוחז צ'ק על סך חצי מיליון שקל?

שי באב"ד  / צילום: אייל מרגולין
שי באב"ד / צילום: אייל מרגולין

ההיי-טק יסדר

המציאות הביטחונית לא עושה חסד למרקם העדין ביחסים שבין היהודים לערבים בישראל. ביום חמישי נעשה מאמץ לשיפור המצב מצד מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, והתעשיין סטף ורטהיימר. השניים סיירו בנצרת עם סאמי סעדי ופז הירשמן, המנכ"לים המשותפים של ארגון "צופן", המשלב אקדמאים ערבים בתעשיית ההיי-טק.

הסיור נערך במסגרת עבודת צוות בראשות באב"ד, שמטרתו להמליץ על צעדים להגדלת פריון העבודה במשק. הצוות הוקם בהמשך להחלטת שר האוצר, משה כחלון, שהגדיר את העלאת הפריון במשק כיעד אסטרטגי של האוצר. הצוות עתיד להגיש את המלצותיו עד 1 באפריל 2016.

באב"ד אמר בסיור כי "שילוב האוכלוסייה הערבית בהיי-טק הוא בראש סדרי העדיפויות, והוא יתרום לרווחת האוכלוסייה, להצלחת ההיי-טק הישראלי ולצמיחה במשק". 

שי באב"ד / צילום: אייל מרגולין
 שי באב"ד / צילום: אייל מרגולין

לא מסתפקת בחקיקה

בשבוע שעבר התקיים בבית המשפט העליון יום עיון בנושא חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, בשיתוף בית איזי שפירא, ארגון הפועל לשיפור באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות.

באירוע השתתפו מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר; שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר; שופטת בית משפט השלום, ענת אלפסי; מנכ"לית בית איזי שפירא, ג'ין יודס; והאחראית על החטיבה הקהילתית בבית איזי שפירא, שוש קמינסקי.

דורנר אמרה באירוע כי "חקיקה המקדמת שוויון זכויות היא חשובה, אך היא איננה מספיקה. נדרש יחד איתה ליצור שינוי חברתי ותרבותי אמיתי, שיאפשר לאנשים עם מוגבלויות השתלבות מלאה בחברה". 

החזר לפקודת ישראל

נעם לאוטמן, יו"ר הוועד המנהל של ארגון מעשה ומנכ"ל חברת טוגדר קפיטל, הצטלם כשהוא אוחז צ'ק על סך חצי מיליון שקל. הצילום נערך במסגרת קמפיין חדש לעידוד שירות לאומי-אזרחי, כאשר הצ'ק מסמל את ההחזר שמעניק המתנדב למדינה.

לפי בנו של התעשיין דב לאוטמן ז"ל, המדינה יכולה להרוויח עד 500 אלף שקל משעות ההתנדבות של כל אחד ואחת מהמתנדבים והמתנדבות לשירות הלאומי העובדים עם צעירים בסיכון, בעלי מוגבלויות, ערבים ודתיים.

לצד לאוטמן הצטלמו לקמפיין גם הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ; יו"ר הכנסת לשעבר, אברום בורג; חברי הכנסת אלי אללוף, מירב בן-ארי ואלי כהן; וכן שר שלום ג'רבי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי. 

קוריאה: לא מה שחשבתם

על קוריאה אנו שומעים בעיקר בהקשר של שכנתה המאיימת מצפון או המוצרים שכלכלתה המתעצמת מספקת, על-ידי חברות כמו סמסונג, יונדאי ו-LG. בסוף השבוע האחרון נעשה מאמץ לתקן משהו מהרושם הזה או ליתר דיוק - להעשיר את המידע, בתערוכת קליגרפיה של האמן הבינלאומי, פרופ' סלטי פארק, שהתקיימה בגלריה של משרד מיתר-ליקוורניק- גבע-לשם-טל ושות'.

פארק משלב מוטיבים של מזרח ומערב, תוך התבססות על פסוקים מהתנ"ך ותפילות מספר תהילים באותיות קוריאניות בקליגרפיה (אמנות הכתיבה הקישוטית), שנחשבת לתחום חשוב ועתיק-יומין באמנות מזרח אסיה.

הפתיחה נערכה במסגרת חגיגות 54 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין קוריאה לישראל.

באירוע השתתפו שרת התרבות והספורט, מירי רגב; שר התיירות, יריב לוין; שגריר קוריאה בישראל, לי גון-טה; קונסול הכבוד של קוריאה בישראל, עו"ד עמיחי עורקבי; ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר אגודת הידידות ישראל קוריאה בכנסת; ח"כ חיליק בר, סגן יו"ר הכנסת ומזכ"ל מפלגת העבודה; עורכי הדין דני גבע, אלון גלרט (יועצו לשעבר של ראש הממשלה, אריאל שרון) ויורם מובשוביץ ממשרד מיתר ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות'; יואב שלוש, יו"ר קרן הסיכון אביב ונצ'רס; אפרים והדסה הלוי; איש העסקים שוקי אברמוביץ', יו"ר חברת ההיי-טק סומוטו, שכיהן בעבר כמנכ"ל כלל פיננסים; רוני ומאיה דוידוף וקריין קו, נשיא סמסונג ישראל; ויועצי התקשורת יובל ארד ואיילת פריש. 

רפי דניאלי שוב פורש

רפי דניאלי, מנכ"ל צים, הודיע לדירקטוריון על רצונו לסיים את תפקידו. מהחברה נמסר כי הוא יישאר בתפקיד עד שיימצא לו מחליף, וכבר הוקמה ועדה לאיתורו של מחליף הולם. הוסכם כי גם לאחר מינויו של מנכ"ל חדש, דניאלי יישאר בחברה כיועץ.

דניאלי שימש כמנכ"ל צים 7 שנים, ובסך-הכול עבד בחברה 38 שנה. המעניין הוא שאין זו הפעם הראשונה שהוא מודיע על עזיבה. לפני שנה וחצי, במקביל לסגירת הסדר החוב, דניאלי הודיע על התפטרות, אז דווח כי ימונה ליו"ר במקום ניר גלעד, אולם בסופו של דבר הוא נשאר לבקשת הדירקטוריון. מעניין אם הפעם פרישתו תהיה סופית.

חברת הספנות צים נמצאת בשליטת חברת קנון של עידן עופר. צים השלימה לפני כשנתיים הסדר חוב, במסגרתו ספגו נושיה תספורת של 50% על חוב של 3.4 מיליארד דולר. במסגרת ההסדר הסכימו הבנקים, מחזיקי האג"ח ובעלי אוניות אותן שוכרת החברה לוותר על 1.7 מיליארד דולר מהחוב, תמורת הקצאת 68% ממניות צים. 

רפי דניאלי / צילום: תמר מצפי
 רפי דניאלי / צילום: תמר מצפי