אושר מינוי דרעי לשר הפנים; לפיד: "הוא לא יכול לחזור לתפקיד"

מליאת אישרה הכנסת את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר הפנים ■ במהלך הדיון עלה יו"ר יש עתיד לדון הנואמים ומתח ביקורת על המינוי: "אני לא רוצה לדבר על דרעי, לא מדובר בנושא אישי – מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יכול לחזור לתפקיד"

אריה דרעי / צילום: איל יצהר
אריה דרעי / צילום: איל יצהר

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') ברוב של 54 תומכים מול 43 מתנגדים את מינויו של אריה דרעי לתפקיד שר הפנים, לאחר שאתמול אושר המינוי בממשלה. במהלך הדיון במליאה תקף יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את מינויו של דרעי, שהורשע בעבר בקבלת שוחד בעת שכיהן באותו התפקיד בדיוק.

"אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יכול לשמש כסוכן מכס, כבאי, דירקטור בחברה ממשלתית או חבר מועצת הספריות הציבוריות - אבל להיות שר, אין בעיה", טען לפיד מעל דוכן הנואמים ועורר סערה.

יושב ראש יש עתיד הקפיד להדגיש כי אין מדובר בטענות אישיות כלפי דרעי. "הייתי נושא את אותו נאום אם המינוי היה עכשיו של אולמרט, או של הירשזון או של קצב", טען לפיד. "גם הם לא יכלו לחזור לתפקידם אם הורשעו בעבירה עם קלון".

לפיד המשיך והסביר כי חברי הכנסת טוענים שאין בעיה במינוי כזה, ו"עובדה שזה חוקי". השר לשעבר טען כי הסיבה היחידה שזה חוקי היא שהמחוקק לא העלה בדעתו שיכול להיות מצב כמו זה. "מי חלם שתהיה אפשרות כזאת או שמישהו ירצה להגיע לרגע שבו אנחנו נמצאים עכשיו?", אמר לפיד והבטיח כי הוא וסיעתו ימשיכו להיאבק בכך. "אנחנו נמשיך לשים את חוק הקלון על שולחן הכנסת עד שהוא יעבור. מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, לא יהיה שר".

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) עלה לדוכן הנאומים והשיב ללפיד כי אישור הממשלה למעשה מאשר שהציבור חושב שדרעי זכאי. "נגד חבר הכנסת ליברמן נערכה חקירה במשך 14 שנה ובסוף הוא נוקה מכל אשמה - הציבור אומר למעשה כי הוא מאמין שדרעי היה זכאי מלכתחילה".