פוליטיקאי יהודי נרצח בפריז; קריאה להימנע מחבישת כיפה

גופתו של אלן גוזלן, חבר מועצת אחד מפרברי הבירה, נמצאה כשעליה סימני אלימות קשים ■ במקביל, ראש הקהילה היהודית במרסיי קרא ליהודי הרפובליקה להימנע מחבישת כיפה "עד לימים טובים יותר" ■ אתמול הותקף גבר חרדי ע"י נער שזוהה עם דאע"ש

מתקפת טרור בפריז  / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

ראש הקהילה היהודית במרסיי שבדרום צרפת הרב צבי עמר קרא היום (ג') ליהודים להימנע מחבישת כיפה "עד לימים טובים יותר". "מדובר בהחלטה יוצאת דופן", אמר הרב והוסיף: "החיים קדושים יותר מכל דבר". לדבריו, ההחלטה השנויה במחלוקת "גרמה לו לבחילה", אולם מדובר בפיקוח נפש.

עוד הוסיף הרב עמר כי "היום, נוכח חומרת האירועים, צריך לנקוט החלטות יוצאות דופן, ועבורי, החיים יותר מקודשים מכל דבר אחר". לדבריו, על המדינה "לעשות הכל על מנת להגן" על היהודים, אך "אנחנו לא יכולים לדרוש יותר ממה שקיים כעת. אנחנו לא הולכים להציב שוטר או חייל מאחורי כל יהודי".

הקריאה מגיעה על רקע הסלמה במצב הביטחוני ברפובליקה האירופית, בה גם אירועים אנטישמיים - כשהאחרונים אירעו בימים האחרונים. היום נמצאה גופתו של הפוליטיקאי היהודי אלן גוזלן, חבר מועצת קרטיי, פרבר של פריז , בביתו כשעליה סימני אלימות קשים. גוזלן, בן 73, ככל הנראה נדקר למוות. לפי שעה, לא נמסר מידע בנוגע לחשודים, אולם דווח בתקשורת הצרפתית כי ביתו של גוזלן לא נפרץ.

ביום שני האחרון תקף נער מוסלמי בן 15 את בנימין אמסלם בעיר מרסיי שבדרום צרפת, ופצע אותו באורח קל. הנער, שהודה בחקירתו כי עשה זאת "בשם אללה ובשם ארגון 'המדינה האיסלאמית' (דאעש), דקר את הגבר שעטה כיפה לראשו באמצעות מצ'טה וגרם לפציעתו בגב וביד. אמסלם, תושב העיר בן 34, היה בדרכו לבית הספר "סורס" ברובע התשיעי של העיר, שם הוא עובד כמורה.

על פי עדי ראייה, הנער השליך את הסכין בזירת הירי וניסה להימלט, אולם נעצר תוך כעשר דקות על ידי המשטרה המקומית. "החשוד נראה מעורער בנפשו", מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית גורם משטרתי המעורה בפרטי החקירה, שהבהיר: "החוקרים בוחנים את המקרה ברצינות מלאה".