מסתמן: תיק הבדיקה נגד אהוד ברק ייסגר כבר בשבוע הקרוב

כשנה לאחר חשיפת הקלטות אולמרט, בהן הוא נשמע אומר ששר הביטחון לשעבר ברק לקח שוחד בעשרות מיליוני שקלים, החליט היועמ"ש לסגור את תיק הבדיקה כבר בימים הקרובים ■ הנימוק: אין בסיס לטענות

אהוד ברק / צילום: קובי גדעון-לע"מ
אהוד ברק / צילום: קובי גדעון-לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, צפוי להודיע כבר בימים הקרובים על סגירת תיק הבדיקה נגד ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק בעניין הטענות שהעלה נגדו אהוד אולמרט בדבר שוחד.

ראשית הפרשה בנובמבר 2014, אז נחשף כי בהקלטות הסתר שביצעה שולה זקן נשמע ראש הממשלה לשעבר אולמרט טוען כי ברק גרף לכיסו עשרות מיליוני דולרים בתיווך של עסקאות נשק בינלאומיות.

לדברי אולמרט, מי שסייע לברק היה גיסו, עו"דדורון כהן, שגם העביר את הכסף בחשאיות לבנקים בשווייץ. "הוא (ברק) לוקח מכל עסקת נשק קופון", נשמע אז אולמרט בהקלטות. "הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליוני דולרים. אין עסקת נשק שישראל עושה... כולם מדברים על זה".

עם פרסום ההקלטות, בסביבתו של ברק הכחישו את הטענות שאולמרט העלה נגדו. "מדובר בשקר הזוי נוסף שמופץ מזה שנים ארוכות על-ידי עבריין מורשע שביצע בעצמו את סוג העברות שהוא מייחס לאחרים", אמרו אנשיו של ברק.

 

"לא נמצא בסיס לטענות"

במשך כשנה התנהלה הבדיקה המשטרית באופן יסודי ומעמיק ואף הגיעה למספר מדינות ברחבי העולם. אולמרט עצמו זומן למשרדי להב 433 וחזר על טענותיו בעניין. אולם כעת מתברר כי תיק הבדיקה נגד ברק צפוי להיסגר כבר בשבוע הקרוב, לאחר שהחוקרים קבעו כי לא נמצא להם כל בסיס.

מעורכי דינו של ברק נמסר בתגובה: "נתייחס לנושא רק כשתצא הודעתו הרשמית של היועץ המשפטי לממשלה".