ענבל אור מזרימה הון, נורית דאבוש מקבלת פרחים

וגם: מה הקשר בין ישי דוידי, יו"ר קרן פימי, ובין אורי יהודאי, נשיא ומנכ"ל פרוטרום?

ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין
ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין

הגנטיקה של הרכישות

שתי חברות תעשייה מצליחות, שמניותיהן נסחרות בבורסה בתל-אביב, דיווחו אתמול (ג') על רכישות שביצעו בחו"ל. חברת המ-לט, הפועלת בתחום של פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מחברים, שסתומים ומערכות לתחום הבקרה, דיווחה על רכישת חברת Jiangsu Xinghe Valve הסינית תמורת כ-15 מיליון דולר; בעוד שחברת פרוטרום, אחת מ-10 היצרניות הגדולות בעולם של חומרי טעם וריח לתעשיית המזון, רכשה את חברת Grow company האמריקאית בכ-20 מיליון דולר.

חוט נוסף המקשר בין שתי החברות הוא קרבה משפחתית. בעלת השליטה בהמ-לט היא קרן ההשקעות פימי, בראשותו של ישי דוידי (58), שנחשבת לקרן המצליחה בישראל תודות לעשרות רכישות שביצעה בחברות תעשייה מקומיות. בן-דודו של דוידי, אורי יהודאי (60), הוא הרוח החיה בפרוטרום, ובתפקידו כנשיא ומנכ"ל החברה הוא אחראי למסע הרכישות שלה ברחבי העולם (13 חברות בשנת 2015), ולהשבחה המטאורית בערכה, לשווי של מעל 11 מיליארד שקל.

אורי יהודאי וישי דוידי / צילומים: איל יצהר
 אורי יהודאי וישי דוידי / צילומים: איל יצהר

אור תזרים את ההון

ענבל אור ממשיכה להביע אמון בחברה הבורסאית שרכשה לפני כשנה, אור סיטי החזקות, וכעת עדכנה כי בכוונתה להזרים לה תוך שבוע את ההון הדרוש בכדי שתיסחר במסגרת הרשימה הראשית בבורסה.

הודעה זו מגיעה לאחר שהבורסה פרסמה השבוע את רשימת החברות המועמדות לעבור לרשימת השימור, לפי נתוני סוף 2015, ובהם אור סיטי החזקות. בבורסה ציינו כי החברה לא עומדת בדרישה להון עצמי מזערי ולא בדרישה לשווי מזערי של החזקות ציבור. אור סיטי החזקות נסחרת בשווי מצומק של כ-10 מיליון שקל.

בפברואר האחרון השלימה אור את רכישת השליטה בשלד הבורסאי של אינוונטק תמורת 3 מיליון שקל, וזאת לשם ריכוז פרויקטי תמ"א 38, ובספטמבר דיווחה כי בכוונתה ליצוק לחברה את פעילות הנדל"ן הפרטית שלה המרוכזת תחת קבוצת אור סיטי נדל"ן. בינתיים מהלך זה טרם הושלם, ולחברה הבורסאית אין פעילות עסקית.

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף
 ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

מרווים צמא באפריקה

מהו הפוטנציאל להשקעות בדרום אפריקה? טוני לאון, יו"ר האופוזיציה של דרום אפריקה לשעבר, המכהן היום כיועץ בכיר של חברת K2 Intelligence, השתתף השבוע בכנס שאירח משרד עורכי הדין אפשטיין, רוזנבלום מעוז (ERM) בנושא השקעות בדרום אפריקה.

לאון אמר כי "כלכלות המבוססות על משאבי טבע, רגישות במיוחד לירידה במחירי מתכות ואנרגיה, וההשפעה מורגשת ברוב מדינות החוף במערב היבשת. בנוסף, כל המדינות באפריקה סובלות מצוואר בקבוק כרוני בתשתיות, הגורם להרתעה מהשקעות ומסחר".

ערן פולק, לשעבר נציג ישראל בבנק EBRD, ציין כי "אפריקה היא המקום שבו החיבור בין החברות הישראליות בתחומי הטכנולוגיה, המים והחקלאות ומוסדות המימון הבינלאומיים הוא מהמשמעותיים ביותר, בעיקר לאור הדעיכה בשאר המדינות המתפתחות".

עו"ד אסף רימון, שותף במחלקת האנרגיה והפרויקטים במשרד אפשטיין רוזנבלום מעוז, ציין כי "הצמא באפריקה לידע ויזמות ישראלית כבר מזמן אינו מוגבל לנושא הביטחון, וחברות ישראליות רבות פועלות באפריקה. חברות זרות ובנקים זרים שנמצאים במשא-ומתן על פרויקט באפריקה לרוב יעדיפו לקבוע את לונדון כמקום השיפוט או הבוררות לגבי סכסוכים בפרויקט וכן לקבוע שהדין שיחול על ההסכמים יהיה הדין האנגלי ולא הדין המקומי".

עוד השתתפו בכנס: אורית פרקש-הכהן, יו"ר רשות החשמל היוצאת; שי מיש, סמנכ"ל פיתוח עסקי בכיל; ואחרים.

פרחי תקשורת

בשבוע שעבר, עם סיום הסמסטר, בחרו הסטודנטים לתקשורת שנה א' בקריה האקדמית אונו להיפרד במחווה מרגשת מהמרצה שלהם, נורית דאבוש, מי שכיהנה בעבר כיו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו וכיום משמשת כיו"ר דירקטוריון התיאטרון הלאומי הבימה.

לאות תודה והערכה, כשברקע התנגן השיר "פרח נתתי לנורית", עלו מספר סטודנטים לבמה והעניקו לדאבוש זר פרחים.

"אתם מפעל חיי האמיתי", אמרה להם דאבוש, שככל הנראה העריכה את המחווה.