ועדת האתיקה: ח"כ אראל מרגלית לא עבר על חוק החסינות

הוועדה קבעה כי מרגלית לא המשיך לאחר היבחרו לכנסת בפעילות עסקית בקרן JVP אותה ייסד ■ בתביעה נגד מרגלית נטען כי הוא מסתיר את שליטתו ומעורבותו האינטנסיבית ב-JVP ובחברת אניקליפ

אראל מרגלית / צילום: איל יצהר
אראל מרגלית / צילום: איל יצהר

ועדת האתיקה של הכנסת קבעה אתמול (ג') כי חבר הכנסת אראל מרגלית חדל מפעילות עסקית במסגרת קרן JVP אותה ייסד לאחר שנבחר לכנסת, ועל כן לא הפר את חוק החסינות.

הטענות כנגד מרגלית הועלו בחודש שעבר, בין היתר במסגרת כתב תביעה שהוגש כנגדו, במסגרתו נטען כי לאחר שנבחר לבית המחוקקים המשיך לנהל את JVP - ג'רוזלם ונצ'ר פרטנרס, קרן הון סיכון ישראלית המתמקדת בהשקעות בחברות סטארט-אפ שונות, אשר מרגלית היה אחד ממייסדיה.

לטענת התובעים, מרגלית מסתיר את שליטתו ומעורבותו האינטנסיבית ב-JVP ובחברת אניקליפ בה השקיעה JVP, "תחת כסות מלאכותית של נאמנויות ושליחים".

בנוסף, פורסם תחקיר בגלי צה"ל, במסגרתו נטען כי מרגלית המשיך לחתום על עסקאות בקשר לקרן גם לאחר שהחל לכהן כחבר כנסת וכן לשמש כדירקטור בקרן - וזאת בניגוד לחוק החסינות.

בהמשך לדברים אלה הגישה התנועה לאיכות השלטון קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת כנגד מרגלית. אתמול התכנסה ועדת האתיקה לבחון את הקובלנה, ודחתה את כל הטענות בקובלנה ובתחקיר גלי צה"ל, תוך שנקבע כי ח"כ מרגלית לא חתם על עסקאות ולא היה מעורב בפעילות עסקית בזמן ששימש כנציג ציבור.

בהחלטת הוועדה צוין כי "לאחר שבחנה את כלל הטענות בתחקיר גלי צה"ל ובקובלנה, כמו גם בתגובתו של ח"כ מרגלית, ועיינה בכל המסמכים שהועברו אליה, מצאה ועדת האתיקה כי ח"כ מרגלית לא הפר את חוק החסינות או את כללי האתיקה או את החלטות ועדת האתיקה בעניינו, וכי לא נפל פגם אתי בהתנהלותו".

עוד נכתב בהחלטה כי מבדיקת הוועדה עולה כי החתימה על מסמכי העסקה שיוחסה בתחקיר לח"כ מרגלית אינה חתימתו שלו, אלא חתימה של דירקטור בחברה ששמו אריאל פוס.

טענה נוספת שנבחנה על-ידי הוועדה היא הטענה בדבר המשך כהונתו של ח"כ מרגלית כדירקטור בחברת JVP זמן ניכר לאחר שהחל לכהן בכנסת, אולם התברר כי רישום מרגלית כדירקטור נבע מטעות ברשם החברות, אשר תוקנה בהמשך.

ח"כ מרגלית מסר בתגובה: "ההחלטה של ועדת האתיקה מוכיחה כי לאיש ציבור, שאין לו מה להסתיר, אסור להיכנע לסחטנות ולאיומים עליו על-ידי פגיעה בשמו הטוב רק בשל היותו נבחר ציבור.

"מיד כשהחל קמפיין הסחיטה נגדי ביקשתי מוועדת האתיקה בכנסת לבדוק את כל ההכפשות אחת לאחת, ולא הופתעתי כי נקבע חד-משמעית שפעלתי כנדרש, ואני בהחלט שמח על כך היום".