לאחר 8 שנים בתפקיד: היועץ המשפטי של משרד האוצר פורש

יואל בריס שירת במשרד האוצר 23 שנה ■ באב"ד: "יואל זוכה להערכה רבה מעמיתיו באוצר, כמו גם מהקהילייה המשפטית"

עו"ד יואל בריס - היועץ המשפטי של האוצר / צלם: איל יצהר
עו"ד יואל בריס - היועץ המשפטי של האוצר / צלם: איל יצהר

יואל בריס, היועץ המשפטי במשרד האוצר, הודיע היום (ד') לשר האוצר, משה כחלון, ולמנכ"ל המשרד, שי באב"ד, על רצונו לפרוש מתפקידו לאחר כ-8 שנים בתפקיד ולאחר כ-23 שנות שירות במשרד האוצר.

עו"ד יואל בריס, 52, ליווה בתפקידו חלק ניכר מהרפורמות והשינויים המבניים במשק שיזם משרד האוצר בעשורים האחרונים, ובין היתר היה חבר בצוותים להתמודדות עם המשבר הכלכלי העולמי בשנים 2008-2009, ליווה תהליכי חקיקה סבוכים לקיום רפורמות במשק ומעורבות ניכרת בחוק ההסדרים.

כמו כן היווה יו"ר השולחן העגול הבין מגזרי לתמיכות במגזר השלישי ולאחרונה הוביל את עבודת "צוות בריס" - הצוות להסדרת פעילות פיננסית חוץ-מוסדית.

במסגרת תפקידו קידם בריס מגוון רחב של נושאים הנוגעים לכל תחומי הפעילות במשק בהם מעורב משרד האוצר: שוק ההון, בנקאות, גיוסי הון בארץ ובחו"ל וכן ברוב פעילויות הממשלה בתחומי התחבורה, תקשורת, מים חקלאות, תעשייה ועוד. כמו כן ליווה בריס את הרפורמה בקרנות הפנסיה הוותיקות משנת 2003, הרפורמה בשוק ההון משנת 2005.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, מסר: "חשיבותו של יואל באה לידי ביטוי בכל תהליך שהמשרד מוביל. יכולת הראייה הרחבה שלו, הבנתו המעמיקה הן בתחום המשפטי עליו הוא אמון והן בתחומים כלכליים מורכבים בהם המשרד עוסק, הביאו אותו להיות מעמודי התווך בכל רפורמה, מהלך וקידום חקיקה. בריס יחסר לכולנו באישיותו כובשת הלב ובמקצועיותו, שאיפשרה למשרד ולעומדים בראשו את היכולת לפעול בידיעה שהם על קרקע משפטית מוצקה וכך לקדם עוד ועוד נושאים לטובת המשק כולו ואזרחי ישראל. יואל זוכה להערכה רבה מעמיתיו באוצר, כמו גם מן הקהילייה המשפטית"

סגן שר האוצר, איציק כהן, מסר: "יואל הוא שליח ציבור מן המעלה הראשונה, איש ראוי משכמו ומעלה, נעים-הליכות ואיש מקצוע לעילא ולעילא. בריס יודע לגשר בין כל העולמות ולמצוא את הפתרונות המשפטיים היצירתיים על-מנת לקדם ולאפשר תהליכי חקיקה סבוכים ובכך גדולתו".

עוד אמר עליו סגן השר כי "יראתו קודמת לחוכמתו, שורשיו עמוקים, וצלו נאה. אין לי ספק שהשירות הציבורי יחסר מאוד את האישיות המיוחדת המשפטית והאנושית של יואל בריס, אבל נתנחם בכך שעדיו לגדולות".