שרה נתניהו לובשת גלימה, שמעון פרס הוא "מותג-על"

וגם: הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי מתגייס להביע תמיכה ביהודי צרפת

סרקוזי תומך ביהודי צרפת

בעוד היהודים מרגישים יותר ויותר מאוימים בצרפת, והרב של הקהילה במארסיי כבר ממליץ להם שלא לחבוש כיפה, גם נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, מתגייס להביע תמיכה ולחזק.

במסגרת אירוע גאלה של ועידת רבני אירופה, שנערכה בלונדון בתחילת השבוע, הבהיר סרקוזי כי "אני לא רוצה שיהודים צרפתים יעזבו את צרפת מתוך פחד. אנחנו רוצים שהם ירגישו בנוח לחבוש כיפה. אנחנו חייבים לעמוד ולהגן על הקהילה היהודית שלנו. אי-אפשר שלא. לא לחמנו בנאצים כדי להכריח את היהודים לברוח לישראל 70 שנה אחרי המלחמה".

והיה גם שי צנוע - עמותת "פרס לחיים", הפועלת לקידום מציאת תרופה למחלת ה-ALS, העניקה לסרקוזי את חולצת העמותה עליה מודפס המוטו "Life is good".

במהלך האירוע, סרקוזי ניהל 'סמולטוק' עם יעל פרמינגר, מנהלת השיווק של העמותה, בה הם דיברו על אהבתם לספורט בכלל ולריצה בפרט, ולכן החולצה בהחלט תהיה שימושית עבורו בשעת הכושר.

הגלימה של שרה

לאישה הראשונה אולי אין כתר, אבל מתברר שיש לה גלימה. בסוף השבוע התקיים במכללת שנקר אירוע לציון שיתוף-הפעולה של המכללה עם תנועת "גיבורים קטנים", המסייעת לילדים ואנשים עם מוגבלות שכלית.

האורחים, בהם גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, לבשו באירוע גלימות שעל גביהן הודפסו יצירותיהם של ילדים שציירו את חלומותיהם.

מלבד הגברת נתניהו, השתתפו באירוע גם נשיאת שנקר, יולי תמיר; ח"כ נורית קורן (ליכוד); יריב וינצר, נשיא תנועת "גיבורים קטנים"; ואחרים.

קורן ציינה באירוע כי החינוך המשולב והמיוחד הוא אחד הנושאים למענם היא הגיעה לכנסת. "אני מקדמת מספר הצעות חוק בתחום, ואני פועלת מול שר החינוך נפתלי בנט לשינוי עוולות היסטוריות", אמרה. 

אם אין קמח, אין תדמית

מעמדה של ישראל בעולם, אם לנסח זאת בעדינות, לא גבוה במיוחד, ונראה כי אין חולק על כך שהיא זקוקה לצוות יחסי ציבור מיומן. בינתיים, מתוך הבנה שהשיח היום הוא במידה רבה ברשתות החברתיות, עמותת VIBE ISRAEL יזמה את הבאתם של מספר מובילי דעה במחוזות אלה, דווקא בתחום הקולינריה.

בימים אלה נמצאת בארץ משלחת הכוללת את: מנו בלנזינו מספרד, שף, מומחה יינות ויועץ קולינרי, לו יש מיליון עוקבים; סם לינזל מדרום אפריקה, סטייליסטית אוכל עם 400 אלף עוקבים; לויז הארה מלונדון, בנקאי לשעבר וחוקר האוכל היפני בהווה עם 100 אלף עוקבים; איידה מולנקאמפ מארה"ב, שפית וסופרת שמרבה לטייל בעולם עם 100 אלף עוקבים; ואנופן וניטיטאדה, מומחי תיירות ומלונות והזוג שמאחורי ערוץ המדיה החברתית הפופולרי "קאנומן" בתאילנד, להם 400 אלף עוקבים.

ג'ואנה לנדאו, מנכ"לית ומייסדת VIBE ISRAEL, מאמינה שעם האוכל תבוא האמפתיה: "הסיור הוא נדבך חשוב, באמצעותו ייחשפו מיליוני גולשים ברחבי העולם לטעמים, הריחות, הצבעים והחדשנות של המטבח הישראלי, מה שבכוחו לשנות את תפיסתם הכללית כלפי ישראל והישראלים עצמם. אין ספק כי פעילות זו מקבלת משנה תוקף על אחת כמה וכמה בתקופה האחרונה, בה השיח סביב חרם ה-BDS הולך וגובר, ועל כן ישנה חשיבות מכרעת למיתוג ישראל סביב הקשרים חיוביים", היא הסבירה.

תשובה IN - אלשטיין OUT

בשבוע שעבר נודע כי שר האוצר לשעבר, רוני בר-און, מונה לדירקטור בחברת דלק קידוחים בשליטתו של יצחק תשובה, והנה כעת הודיע בר-און על פרישתו מהדירקטוריון של אי.די.בי פתוח שבשליטת אדוארדו אלשטיין.

אין זו הפרישה היחידה מאי.די.בי - השבוע נמסר כי גם חיים גבריאלי הקדים את מועד פרישתו מתפקיד המנכ"ל בחודש וחצי, ושהוא הוחלף על-ידי שולם לפידות, מקורבו של הבעלים אלשטיין.

הדירקטור הפורש רוני בר-און, לשעבר שר האוצר ושר הפנים וחבר כנסת מטעם מפלגות הליכוד וקדימה, מסיים בכך כהונה קצרה כחבר דירקטוריון - חצי שנה בלבד.

לפי הדיווח שהעבירה אי.די.בי פתוח לבורסה, פרישתו של בר-און הייתה מיידית, אך היא "אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות הערך של התאגיד".

שנתיים אחרי הסדר החוב הקודם שהעביר את השליטה בקבוצת אי.די.בי מנוחי דנקנר לאלשטיין, החברה נמצאת שוב בקשיי נזילות שעלולים להביא אותה להסדר חדש, על רקע ביטול מכירת כלל ביטוח לחברה סינית.

רוני בר און / צילום: יוסי כהן
 רוני בר און / צילום: יוסי כהן

כל הזרמים של התעשייה

טקס "פרס התעשייה 2015" של התאחדות התעשיינים נערך אתמול (ד') בתל-אביב, בנוכחות נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין; נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש; ויו"ר ועדת הפרס, דן פרופר.

את הפרס קיבלו 7 תעשיינים מובילים: מנכ"ל תנובה, אריק שור; יו"ר תרמוקיר, אלי כהן; מנכ"ל SCD, ברוך גליק; מנכ"ל שטיבל בע"מ טחנות קמח, ברוך תורג'מן; מייסד אוניפארם, זבולון תומר; יו"ר קבוצת יעיל נוע, ארנון מרקוס; ומנכ"ל ויו"ר E.N.T, עמירם שור.

באירוע נכחו גם השר להגנת הסביבה אבי גבאי, ח"כ איתן כבל, ח"כ איילת נחמיאס-ורבין וח"כ איתן ברושי.

ריבלין אמר לזוכים כי "בתקופה האחרונה אני עושה מאמץ להיפגש עם רבים מכם, מתוך מטרה לפתוח את שוק התעסוקה הישראלית לכל הזרמים בחברה ובמיוחד לחרדים וערבים. במדינת ישראל של המאה ה-21 שוק התעסוקה הוא המקום בו נפגשת החברה הישראלית. כתעשיינים, כיזמים וכמעסיקים, יש לכם, מלבד החדשנות, משימה נוספת - לקלוט עובדים שונים ממגזרים שונים".

 שרגא ברוש, ראובן ריבלין וזוכי הפרס / צילום: שמעון ארביב
  שרגא ברוש, ראובן ריבלין וזוכי הפרס / צילום: שמעון ארביב

העיקר הבריאות

שמעון פרס, נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, עבר הבוקר צנתור בעקבות התקף לב קל, ונמסר כי מצבו טוב. כידוע, הוא אכן פעיל ונמרץ ולא נח לרגע, והפעילות הענפה שלו היא שזיכתה אותו בתואר המכובד שמצטרף לשלל תאריו - "מותג-על". השבוע הודיעו לו מנכ"לי ארגון Superbrands ישראל, אתי עמיעד וערן יסעור, על זכייתו בפעם השביעית ברציפות בתואר.

פרס הוא הדמות היחידה שזכתה בתואר "מותג-על" כל שנה מאז החלה הבחירה.

נכון, אפשר להתייחס לתואר הזה בקורטוב של ציניות, בוודאי ביחס למי שנשא במשרות בכירות כמו שפרס נשא, אבל במציאות שבה למדינת ישראל אין שר חוץ, פרס כמותג ישראלי בינלאומי יכול לתרום, אפילו בגיל 92. בהזדמנות זו נאחל למותג-העל רפואה שלמה.

שמעון פרס ואתי עמיעד / צילום: רפי דלויה
 שמעון פרס ואתי עמיעד / צילום: רפי דלויה