"המשבר בשוקי ההון שהחל בסין עדיין אינו פוגע ביצואנים"

כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל: "בניגוד לכלכלות גדולות אחרות, המשקיעים הקמעונאיים (ולא המוסדיים) שולטים בסין עם 80% מהשוק, אבל המניות עדיין מייצגות רק חלק קטן מהנכסים של משקי הבית"

המשבר בשוקי ההון שהחל בסין עדיין אינו פוגע ביצואנים הישראלים למדינה. כך אומר היום כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל. לדבריו, נקודת המפנה עלולה להיות כשהמשבר יעבור מהשווקים הפיננסיים אל משקי-הבית במדינת הענק. אם המשבר יעבור אל משקי-הבית בסין, היצואנים יצטרכו להתחיל לדאוג. 

כזכור, ביוני האחרון Coface העלתה את רמת הסיכון של היצואנים הישראלים לסין לרמה של A4. 

בניגוד למגמה הכללית, ביצוא הישראלי לסין דווקא נרשמה עלייה בשנה האחרונה. על פי נתוני הלמ"ס בחודשים ינואר-דצמבר 2015 עמד היצוא הישראלי לסין על כ-2.68 מיליארד דולר, לעומת 2.38 מיליארד בתקופה המקבילה בשנת 2014. 

לדברי מנדולה, אמנם התיקון בשוק המניות הסיני יכול להיות התפתחות בריאה לאחר הראלי שעבר השוק, במנותק מההישגים שרשמו החברות הסיניות, אולם התנודתיות עלולה להגדיל את סיכוני האשראי במדינה. לדבריו, ההשפעה של הירידות על הפעילות הריאלית הייתה מוגבלת עד כה אבל המשך צניחת הבורסה והמשך התנודתיות יכולים להשפיע על צריכה של משקי-בית. "בניגוד לכלכלות גדולות אחרות, המשקיעים הקמעונאיים (ולא המוסדיים) שולטים בסין עם 80% מהשוק, אבל המניות עדיין מייצגות רק חלק קטן מהנכסים של משקי-הבית (בין 5% ל-10%)", אומר מנדולה.

Coface, מהחברות המובילות בעולם בתחום ביטוח האשראי, מציעה לחברות ברחבי העולם פתרונות ביטוחיים כדי להגן עליהן מפני סיכון פשיטת-הרגל האפשרית של לקוחותיהן, הן בשוק המקומי בו הם פועלים והן בשווקי יצוא. הקבוצה, המעסיקה כ-4,440 עובדים ופועלת ב-98 מדינות בצורה ישירה ובלתי ישירה כשהיא מבטחת עסקאות של כ-40,000 חברות ביותר מ-200 מדינות בעולם.