פז בוחנת: מכירת מוצרים באינטרנט ואיסופם ב-yellow

היצע המוצרים עדיין לא נקבע ■ המהלך מגיע על רקע הצלחת הפעילות של BoxIt, שמפיצה חבילות דואר לכספות ייעודיות בתחנות דלק

Yellow / צילום: איל יצהר
Yellow / צילום: איל יצהר

ענף המסחר המקוון ממשיך לצבור תאוצה, ויותר ויותר מותגים וחברות קמעונאיות מתחילות למכור דרך האינטרנט אחרי שנים שישבו על הגדר. האחרונה שבהן היא חברת הדלקים פז, שבימים אלה בוחנת פעילות שמשלבת בין עולמות האונליין והאוף-ליין.

הרעיון של פז, כפי שנודע ל"גלובס", הוא להציע מכירה של פריטים באינטרנט, ואפשרות לאסוף אותם בחנויות הנוחות של yellow, הנמצאות בתחנות הדלק. מבחר המוצרים ומחיריהם עדיין לא נקבעו.

די להעיף מבט בשינוי הדרמטי שעברו חנויות הנוחות בשנים האחרונות כדי להבין את הפוטנציאל. מחנויות שמכרו קפה, חטיפים ותוספי דלק, בשנים האחרונות הן כבר כוללות בין השאר אביזרים לסלולרי, ציוד תרמילאות ומכונות קפה.

מטרת המהלך של פז היא לאפשר מכירה של מוצרים מעבר ליכולות הפיזיות המוגבלות של רצפות המכירה בחנויות. כך, למעשה, המוצרים הדרושים מוחזקים במחסן לוגיסטי או אצל הספקים וברגע שמתבצעת הזמנה, הסחורה משונעת לחנות הרלבנטית.

נוחות האיסוף

המהלך של פז מגיע, בין היתר, על רקע הצלחת פרויקט אחר המשלב מסחר מקוון ותחנות הדלק. חברת BoxIt הישראלית מפעילה בשנה וחצי האחרונות כספות מיוחדות בתחנות דלק ברחבי הארץ, המאפשרות לגולשים ישראלים להזמין מוצרים באינטרנט ולאסוף אותם בקלות.

היתרונות הגלומים בשירות שהחברה מציעה ברורים: הנוחות והגמישות של איסוף החבילות בהתאם לנתיב הנסיעה, חוסר הרצון להתעסק עם איסוף הזמנות מדואר ישראל או הצורך להתאים בין השעות הנוחות לצרכן לבין השעות שבהן עובד השליח. הרעיון של BoxIt מבוסס בין היתר על שירות מוצלח של אמזון העולמיתבהפעלת מוצר זהה, בשם Amazon Locker.

בפז ראו שהשירות של BoxIt מביא אליהם לקוחות חדשים מצד אחד, ואת הפוטנציאל של תחנת דלק כעמדת איסוף מוצרים מצד שני, ויש לשער שהרעיון הנוכחי התחבר בדיוק לאסטרטגיה זו.

עדיין לא ברור מתי פז תשיק את שירות הזמנת המוצרים, והנושא נמצא כרגע בפיתוח בתוך החברה.

מחברת פז לא נמסרה תגובה לידיעה.