הטיפ היומי: ענקית השבבים הזאת מומלצת ב"קנייה"

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית אינטל במחיר יעד של 39 דולר, פרמיה של 31% על מחיר השוק

אינטל קרית גת / צילום: איל יצהר
אינטל קרית גת / צילום: איל יצהר

חברת השבבים אינטל  נסחרת בנאסד"ק בשווי שוק של 140 מיליארד דולר. אינטל מתכננת ומייצרת פלטפורמות טכנולוגיות לשבבים מתקדמים עבור מגוון שווקים.

אנחנו מאמינים שהצמיחה בשוקי ה-data center והאינטרנט של הדברים (IoT) יכולה להמשיך ולתמוך בצמיחת המכירות של אינטל בטווח הארוך, גם אם המכירות לשוק המחשבים האישיים ירדו.

בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס הציג מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', הדגמות רבות לאופן שבו מכשירים חכמים ומחוברים ממשיכים להתפתח, ואיך אינטל נשארת רלוונטית בכך שהיא מאפשרת זאת. אמנם לא הושקו מוצרים חדשים, אך למרות זאת אנחנו מאמינים שהמגמות בתחומי התוכן, המכשירים והתוכנה, טכנולוגיות תלת-ממד ותחום ה-IoT - הן אינדיקציות להזדמנויות הגלומות עבור מכירותיה של אינטל. אנחנו מאמינים שתחום הגיימינג מהווה עוד מנוע צמיחה לחברה.

המודול Curie של אינטל, רכיב המפותח לתחום המחשוב הלביש, נכנס לייצור המוני במהלך הרבעון הנוכח, במחיר של פחות מ-10 דולר. זהו מודול בגודל של כפתור, שמשלב SoC (מערכות על גבי שבבים), קישוריות Wireless וחיישנים. אנחנו מאמינים שהערך של Curie בתחום המחשוב הלביש והספורט עשוי להיות משמעותי, לאור העובדה שהוא כולל חיישן שמאפשר כימות וניתוח של מידע.

אינטל נכנסת לשוק הרחפנים עם רכישת החברה הגרמנית Ascending Technologies. הרכישה תוסיף לאינטל יכולות תוכנה שישולבו בפלטפורמה שלה, שכבר כוללת טכנולוגיית תלת-ממד למניעת התנגשויות. להערכתנו, אינטל נמצאת בעמדה טובה בין חברות השבבים בכל הקשור לכניסה לשוקי הרחפנים והרובוטים.

 

תזת ההשקעה שלנו בנוגע למניית אינטל כוללת את ההנחה שהמובילות שלה בשוק המעבדים, לצד אסטרטגיית מוצרי המובייל של החברה, צפויים לשפר את נתח השוק של אינטל במובייל מרמה של 1%-2% ב-2013 לנתח של 10%-15% ב-2015.

אנחנו מעריכים שבשנת 2016 אינטל תציג רווח נקי של 2.43 דולר למניה, צמיחה של 9.5% ביחס לרווח ב-2015. על בסיס מכפיל רווח של 16 לשנת 2016, מחיר היעד שלנו למניית אינטל נותר ללא שינוי 39 דולר, פרמיה של 31% על מחירה בנאסד"ק. המלצתנו למניה נותרת "קנייה".

*** מחלקת המחקר, UBS. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם