ביקורת על ועד עובדי מגה: "העובדים שגו. הוועד מנוהל ע"י ירקן"

יו"ר הוועד, אייל אלי, בתגובה: "מעולם לא הצהרתי על תמיכה בבעלי השליטה. המשבר נוהל במקצועיות"

אייל אלי/ צילום:שלומי יוסף
אייל אלי/ צילום:שלומי יוסף

מאחורי הקלעים של הקפאת ההליכים במגה נמתחת ביקורת על האופן שבו ניהל ועד עובדי מגה בראשות אייל אלי את המאבק, וגם על ההחלטה האסטרטגית לתקוף בעיקר את הספקים ופחות את בעלי הבית של מגה -שרגא בירן, דודי ויסמן והקיבוצים.

בכיר לשעבר במגה אמר היום (א') ל"גלובס" כי העובדים שגו, וכי "בעלי הבית רוקנו את מגה מנכסיה על-ידי העברתם לרבוע כחול נדל"ן, וראוי שהכספים של רבוע נדל"ן ישמשו להצלת הרשת".

על ההתנהלות האסטרטגית של העובדים אומר אותו בכיר: "מי הם העובדים? מדובר בירקן שזה מה שהוא יודע לעשות".

 

יו"ר ו עד עובדי מגה, אייל אלי, אומר בתגובה כי "הייתי גאה להיות מנהל מחלקת ירקות שניהל 10 עובדים ומכירות של מעל למיליון שקל בחודש במחלקה. אני מאחל לאותו בכיר הצלחה רבה. זה משבר בין הקשים שידעה מדינת ישראל, ומתחילתו הוא נוהל במקצועיות".

- מאז יוני, אחרי חתימת ההסכם, מיקדתם את המשאבים שלכם מול הספקים ולא מול בעלי הבית. זו לא הייתה טעות?

"את מדברת על יוני. אני מזכיר לך שחתמתי על ההסכם, ובאותו יום קיבלתי התקף לב ונעדרתי מהעבודה למשך מספר חודשים. לדעתי לא קיבלתי החלטות שגויות. שכרנו את טובי המומחים, פרופ' ירון זליכה והשופטת בדימוס ורדה אלשיך. עשינו הכול כדי לא להגיע ליום הזה. זליכה, בכל מהלך המשבר, גישר בין ההנהלה לוועד העובדים ועשה הכול כדי שלא נגיע להקפאת הליכים.

"מעולם לא הצהרתי על תמיכה בבעלי השליטה ודיברתי נגדם. אמרתי שבעלי השליטה התחייבו בבית המשפט להזרים 320 מיליון ועמדו בזה".

- אבל הם לא הזרימו 320 מיליון שקל.

"יש עדיין כספים שלא הועברו מתוך ה-320 מיליון שקל, והנאמן יטפל בזה. זה לא היה מציל את מגה".

לדברי אלי, "בחודשים האחרונים פחדתי מהבוקר הזה. הלכתי כל יום לישון עם שביב של תקווה שמישהו יעזור לנו. העובדים שנשארו בתוך המערכת נמצאים בבעיה קשה שבעתיים מאלה שהלכו".

נראה כי אלי מכוון לכך שהעובדים שפוטרו עד כה קיבלו את מלוא הפיצויים ואף מענק בהתאם לוותק, בעוד שהתשלומים המגיעים לעובדים שנותרו לוטים בערפל.

- חודשים אתם מדברים על תוכנית הבראה שלמעשה הייתה תוכנית אשליה.

"אחרי שיצאנו בחודש יולי האחרון מבית המשפט, עלינו על דרך המלך. מכרנו 80 מיליון שקל עד משבר האג"ח שהפיל אותנו למכירות של 60 מיליון שקל. מי שהפיל את מגה ביום זה בעלי השליטה ולאחריהם הספקים הגדולים. אני מאשים אותם שהם הערימו עלינו קשיים לאחר סגירת YOU. לא הייתה להם סיבה. כעת נעשה הכול כדי שהחברה תימכר במקשה אחת, ואז כולם ימשיכו לעבוד".

- איבדתם את הזכויות שלכם, הקונה לא יהיה חייב לקלוט את כולם וגם לא באותם תנאים.

"נבקש מהשופט שימנה נאמן מפעיל".

- אייל, עד מתי תמשיכו לזרות חול בעיני עצמכם ובעיני העובדים?

"יש לי ייעוץ משפטי מצוין שאני סומך עליו".

- בעלי הבית הונו אתכם?

"נבוא איתם חשבון אחד אחד".