אבי ברזילי מונה לראש חטיבת האקטואליה של גל"צ

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", המגעים עם ברזילי הבשילו כבר באוגוסט 2015, אולם לא מן הנמנע כי ביקורת ציבורית שהשמיעו גורמים המזוהים עם הימין כנגד המינוי עיכבו את ההחלטה באופן משמעותי

אבי ברזילי, לשעבר מנכ"ל חדשות 10, מונה למנהל מחלקת החדשות של גלי צה"ל - כך הודיע היום (ב') ירון דקל, מפקד התחנה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", המגעים עם ברזילי הבשילו כבר באוגוסט 2015, אולם לא מן הנמנע כי ביקורת ציבורית שהשמיעו גורמים המזוהים עם הימין כנגד המינוי עיכבו את ההחלטה באופן משמעותי.

ברזילי יחליף את ספי עובדיה, שעבר לחדשות 10 כבר בשנה שעברה.

את דרכו התקשורתית החל ברזילי בגלי צה"ל, לאחר שסיים קורס קצינים ותואר ראשון בכלכלה, והוצב תחילה ככתב צבאי ולאחר מכן ככתב הכלכלה של התחנה. מאז שימש במגוון תפקידים בכירים כמנהל וכעיתונאי, בהם מנהל חברת החדשות של ערוץ 10, מנהל מחלקת החדשות של ערוץ הספורט ועורך "יציע העיתונות", עורך ראשי של "אולפן שישי" בערוץ 2, עורך ראשי של התוכנית "עובדה" עם אילנה דיין בשידורי קשת ועורך וכתב בערוץ 1, בקול ישראל וב"ידיעות אחרונות". 

בשנה שעברה, במלאת 10 שנים להתנתקות, עלה שמו של ברזילי מתוקף העובדה שהוא היה מי שניהל את חדשות 10 באותה תקופה. בראיון לאתר וואלה! ניוז אמר אז ינון מגל, אז עדיין חבר כנסת מכהן, אשר שימש בשנת 2005 ככתב שטחים, כי ברזילי קיבל החלטה פוליטית כשדחק אותו במורד הליין-אפ ולא נתן לו זמן מסך. באותה כתבה נטען כי ברזילי נהג לכנות את מגל "משת"פ של המתנחלים". ברזילי, בתגובה, דחה מכל וכל את הטענות נגדו. 

בהמשך צייץ הכתב הפוליטי של חדשות 2, עמית סגל, כי "זה אותו ברזילי שבוועדת הקבלה בגלי צה"ל אמר בדיונים אם לקבל אותי: 'אבא שלו כמעט רוצח'. כבר אז היה עיתונאי נטול פניות ומקצועי". סגל משדר היום תוכנית אקטואליה שבועית בגלי צה"ל יחד עם מפקד התחנה ירון דקל.

ברזילי מסר היום בתגובה למינוי כי "עבורי זוהי זכות גדולה לחזור אחרי 32 שנים למקום שבו למדתי ולימדתי עיתונות אמינה ומקצועית. אני מודה לירון דקל על ההזדמנות לעמוד בראש מחלקת האקטואליה המרתקת ברדיו בישראל". 

דקל מסר בתגובה כי הוא "שמח שאבי ברזילי, איש תקשורת ומנהל בכל רמ"ח איבריו, הסכים לחזור הביתה לגלי צה"ל ולהוביל את מחלקת החדשות של התחנה. אני רוצה גם להודות לדן שחורי, שבמהלך החודשים האחרונים, בתקופה קשה ומאתגרת מקצועית, ניהל ביד רמה את מחלקת החדשות של גלי צה"ל לאחר עזיבתו של ספי עובדיה, ואני מאחל לו הצלחה רבה בתחום המשפטים".