אלמנת מוני פנאן נאבקת על שכר ופיצויים ממכבי ת"א

שרון פנאן מערערת על החלטת ביה"ד לעבודה לפיה לא התקיימו יחסי עובד-מעביד בין מוני פנאן למכבי ת"א

שרון פנאן / צלם: תמר מצפי
שרון פנאן / צלם: תמר מצפי

שרון פנאן, אלמנתו של מנהל מועדון הכדורסל של מכבי תל-אביב לשעבר מוני פנאן, לא מוותרת על זכויותיו של בעלה המנוח במכבי תל-אביב. בערעור שהגישה האלמנה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים מבקשת פנאן להפוך את החלטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, אשר קבע כי לא התקיימו יחסי עובד-מעביד בין מכבי תל-אביב לפנאן המנוח, ולכן הוא אלמנתו אינה זכאית, בין היתר, לשכר עבודה ופיצויי פיטורים. לטענת האלמנה, החלטת בית הדין התקבלה על סמך מידע שגוי.

באוגוסט אשתקד דחתה שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, דגית ויסמן, את התביעה בסך 2.5 מיליון שקל שהגישה שרון פנאן נגד המועדון. בתביעה, שהוגשה כשנה וחצי לאחר שפנאן ז"ל שלח יד בנפשו באוקטובר 2009, נטען כי בינו ובין המועדון התקיימו יחסי עובד-מעביד, ועל כן האלמנה זכאית, בין היתר, לשכר עבודה ופיצויי פיטורים. מכבי טענה מנגד כי מוני, שהיה גם בעל מניות במועדון, פעל תמיד בהתנדבות מלאה, וכי בין הצדדים לא שררו יחסי עבודה.

בפסק הדין התקבלה גרסת המועדון ונדחתה זו של שרון פנאן. בית הדין קבע כי פעילותו האינטנסיבית וארוכת-השנים של פנאן במכבי הייתה פועל יוצא של אהבתו ואהדתו המושבעת לקבוצה ומעמדו כאחד מבעליה וכחבר הנהלה. לפי פסק הדין, כאוהד "שרוף" של הקבוצה והמועדון, שימש מוני פנאן בהתנדבות כמנהל הקבוצה, לצד עיסוקיו הפרטיים.

בערעור טוען בא-כוחה של שרון פנאן, עו"ד אבי גפן, כי במשך כל שנות פעילותו כמנהל הקבוצה, איש לא הטיל ספק בכך שפנאן עובד בכיר באגודה, ולראיה, לאחר מותו החליפו אותו שלושה עובדים בשכר. כמו כן, טוען עו"ד גפן, המניות שבהן החזיק פנאן לא היו של אגודת מכבי תל-אביב, אלא של חברה אחרת, שהחזיקה במניות האגודה, ועל כן, לטענתו, דחיית תביעתה של אלמנתו התבססה על מידע שגוי.

האלמנה, שנותרה חסרת כל עם מותו הפתאומי של בעלה, הגישה את הערעור באיחור של שבועיים מהמועד האחרון האפשרי, מכיוון שלא מצאה עו"ד שיסכים לייצגה, בשל חסרון כיס. לבסוף, הסכים עו"ד אבי גפן לייצגה בערעור ללא תמורה, אלא אם תזכה בכספים בערעור.