הדפים שהישראלים הכי אהבו בפייסבוק בשנת 2015

לפי נתוני הרשת החברתית, יש עלייה של 80% בשימוש בפייסבוק מהמובייל ■ הדפים הפופולריים: ynet, הצינור ו-וואלה! חדשות ■ המותג הצרכני היחיד שנכנס לעשיריית הדפים המובילה: סופר-פארם

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק

המובייל משתלט: 72% מהכניסות בשנה שעברה לפייסבוק בישראל הגיעו ממכשירים ניידים - כך עולה מנתונים שפרסמה סוכנות פיאלקוב דיגיטל של אור פיאלקוב, שמתבססים על מאגר המידע של הרשת החברתית ומתייחסים לבני 18 ומעלה. מדובר בשינוי כיוון מהותי: 43% מהכניסות מגיעות רק מהמובייל, לעומת 10% שמגיעות ממחשב אישי. "פחות ופחות ישראלים משתמשים במחשב האישי כדי להתחבר לפייסבוק וכלל", אומר פיאלקוב. "זה תמרור אזהרה לעסקים ולמותגים שצריכים להפוך את המובייל לערוץ השיווק העיקרי שלהם".

המובייל רשם עלייה של כ-80% לעומת 2014, כך שבשנה הקרובה כנראה ישתלט על לפחות מחצית מהכניסות לפייסבוק. בסך הכול לפייסבוק יש 4.1 מיליון משתמשים פעילים בישראל מדי חודש ו-2.8 מיליון פעילים ביום. מתוכם מהמובייל יש 3.7 מיליון משתמשים פעילים בחודש ו-2.6 מיליון פעילים ביום. דפוס הפעילות הישראלי הממוצע בחודש הוא לחיצה על 10 מודעות, שיתוף של פוסט אחד, 9 לייקים לפוסטים ו-4 תגובות.

ברשימת הקטגוריות הפופולריות ביותר בקרב הגולשים הישראלים אפשר למצוא את תחום החדשות והמדיה עם האתרים ynet, מאקו ו-0404; קבוצות כדורגל עם ברצלונה בראש וריאל מדריד מאחוריה, והלבשה עם זארה, עדיקא וקסטרו. הדפים האהודים ביותר בפייסבוק ב-2015 הם ynet, הצינור ו-וואלה! חדשות. מבין הדפים שהיו אהודים במיוחד ב-2014 וכבר אינם מופיעים בעשירייה הראשונה: מי לה' אלי, שהיה במקום השלישי, סטטוסים מצייצים (4), וקסטרו (9).

"מדהים לראות שאתרי חדשות תפסו כמעט את כל העשירייה הראשונה ומשתלב היטב עם המגמה שבה הישראלים צורכים יותר חדשות ותוכן בפייסבוק", אמר פיאלקוב. "מדהימה לא פחות היא העובדה שהמותג הצרכני היחיד שהצליח לחדור לעשירייה הראשונה הוא סופר-פארם, שעושה עבודת שיווק טובה".

עוד עולה מהנתונים כי פייסבוק עדיין נחשבת ליעד עבור קהל צעיר וכי מעל ל-50% מהמשתמשים הישראלים בפייסבוק הם עד גיל 24. על-פי הנתונים, 53% מהמשתמשים הם גברים ו-47% נשים. הגיל הדומיננטי ביותר הוא בני 25-34 - 28% מכלל הגולשות ו-31% מכלל הגולשים. בני 18-24 מהווים את קבוצת הגיל הפופולרית השנייה עם 26% בקרב הנשים ו-28% בקרב הגברים. בני 55 ומעלה מהווים 12%-15% בלבד ממשתמשי פייסבוק בישראל.

מבחינת מצב משפחתי, 51% מהמשתמשים נשואים, 37% רווקים, 11% במערכת יחסים ו-3% מאורסים. על-פי הצהרת הגולשים באשר לרמת ההשכלה, 71% הם בוגרי אקדמיה, 26% בוגרי תיכון ו-3% בוגרי בית ספר יסודי. המקצוע הנפוץ ביותר הוא ניהול (28%) ולאחריו אמנות, בידור, ספורט ומדיה (21% בסך הכול), מכירות (18%), אדמיניסטרציה (18%), טכני (17%) וייצור (6%).

הדפים האהודים ביותר
 הדפים האהודים ביותר