צבי סטפק זוכה בהגרלה, דוד פתאל מקבל אות הערכה

וגם: מי הגיע לקוקטייל הפתיחה של פסטיבל הלאדינו השלישי בתיאטרון "הבימה", שקיבל חסות מליאון רקנאטי? 

ג'וב חדש: יועץ נדל"ן לשחקני מכבי בכדורסל

עונת שפל כזו לא היתה למכבי תל-אביב בכדורסל כבר הרבה שנים. כאשר היא משחקת ביורוקאפ, נדמה שמנהליה כבר חושבים יותר על העונה הבאה. גם אחד מהספונסרים שלה, מרצ'לו אינצ'נילי, הבעלים של חברת פרנצ'י נדל"ן, עושה זאת וחותם איתה על המשך החסות לעונת 2016/2017. היקף החסות מוערך בכחצי מיליון שקל.

המעניין הוא שאינצ'נילי ציין כי מעבר לחסות, הוא ישמש גם כיועץ הנדל"ן של מנהלי ושחקני הקבוצה.

אינצ'נילי נולד באיטליה ב-1933 ועלה לישראל בגיל 29. כעבור שנתיים החל דרכו בענף הבנייה בארץ.

זו לא הפעם הראשונה שאינצ'נילי מחפש לשלב בין עסקי הנדל"ן לחסות במכבי. באמצע 2015 הציע לעו"ד שמעון מזרחי, מבעלי הקבוצה, לשווק בניין יוקרתי בנווה-אביבים ברמת-אביב למגורים לשחקני מכבי ולרכז שם את רוב השחקנים הבכירים של הקבוצה.

ההגרלה של צבי סטפק, האות של דוד פתאל

אתמול (ב') התקיים אירוע הגאלה השנתי של העמותה לקידום החינוך תל-אביב-יפו, במרכז האירועים אווניו, בסימן הרחבת המערך החינוכי-טיפולי עבור ילדים ונוער בסיכון ועבור פרויקט ליווי קשישים וניצולי שואה. את היו"ר היוצא של אירוע הגאלה השנתי, עו"ד נחום פינברג, החליף השנה ד"ר יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט.

באירוע, בהנחיית מיקי חיימוביץ', מספר אנשים קיבלו אות הערכה על פועלם במסגרת העמותה לקידום החינוך: דוד פתאל, הבעלים של רשת פתאל; עזי פויכטונגר, מייסד פויכטונגר תעשיות; היזם הבריטי לויד דורפמן, מייסד ספקית פתרונות המט"ח Travelex; וכן ויויאל דאפילד, פילנתרופית ובתו של של צ'ארלס קלור, מאנשי העסקים הבולטים באנגליה של אחרי מלחמת העולם השנייה.

מידי שנה באירוע זה, מתקיימת "הגרלת המעשים הטובים". בהגרלה זו עולה בגורל מספר שולחן, שהבכיר היושב בו, בוחר מעשה טוב מבין מגוון פעילויות המוצעות לו. השנה עלה בהגרלה המייסד והבעלים של בית ההשקעות מיטב דש, צבי סטפק, שבחר להפיק אירוע גדול לילדי המועדונית של העמותה בדרום תל-אביב.

באירוע נכחו חברי הנהלת העמותה, אורית בנבנישתי, מנכ"לית קבוצת תגבור; שרון איילון; חיים ונעמי הורביץ; ודורון ספיר, מנכ"ל כאל.

צבי סטפק / צלם: איל יצהר
 צבי סטפק / צלם: איל יצהר

הברוקר החדש

אורי שמואלי כבר עבר כמה תחנות בחייו בשוק ההון הישראלי. הוא כיהן כמנכ"ל חברת סטארט-אפ טכנולוגי-פיננסי שבבעלות עיתון "גלובס", כמשנה למנכ"ל בחברת הביטוח AIG ישראל, כמשנה למנכ"ל בית ההשקעות מגדל שוקי הון, כסמנכ"ל בדש ניירות ערך והשקעות וקודם לכן ניהל את כלל פיננסים גמל והשתלמות.

עכשיו הוא מגיע לתחום חדש, כשהוא ממונה למנכ"ל פריים ברוקר, העוסקת בתחום המסחר בשוק ההון במגוון רחב של מכשירים פיננסיים ומציעה ללקוחותיה מסחר במניות, סחורות, מט"ח ומדדים. תחום זה ידע בשנים האחרונות טלטלות, דרמות ושערוריות, ועל רקע זה בשנה שעברה הוכלה עליו רגולציה. 

אורי שמואלי, מנכ"ל RAK /  צילום: יונתן בלום
 אורי שמואלי, מנכ"ל RAK / צילום: יונתן בלום

המזרחן שאהב יהלומים

בתקופה סוערת כזו במזרח התיכון, לא מזיק כנראה לגייס אחד שמבין בנושא גם כשמדובר ביהלומים. אלי אבידר, לשעבר בכיר במשרד החוץ וראש נציגות ישראל בקטאר, נבחר לשמש כמנכ"ל בורסת היהלומים. אבידר מחליף בתפקידו את מוטי בסר.

אבידר שימש במסגרת הקריירה הדיפלומטית שלו גם כקונסול הכללי של ישראל בהונג-קונג וכיועצו המדיני של אריאל שרון ז"ל. הוא גם כתב את הספר "התהום", שמתאר לשיטתו את הגורמים שמפרידים בין ישראל עולם הערבי, ובאותו נושא, הקים את "פורום מזרח תיכון חכם", ליזמות מדינית אחראית.

בתחום העסקי, הוא משמש מאוקטובר 2006 כמנכ"ל מכון היהלומים הישראלי וכנשיא לשכת המסחר ישראל אפריקה ממאי 2012.

אלי אבידר/ צילום: איתן שנקר
 אלי אבידר/ צילום: איתן שנקר

רבין הבן והמודל הסרבי

האם תיירות בפרט, או אינטרסים כלכליים בכלל, יכולים להביא לשלום בין עמים ניצים? זה בדיוק מה שטענו דוברי כנס כנרת הבינלאומי השמיני.

פרופ' ג'ובן פופאסקו מסרביה דיבר על יוגוסלביה לשעבר, שחוותה מלחמות רבות אחרי פירוק יוגוסלביה, אך באמצעות אסטרטגיה של תיירות אזורית, הצליחה להשתקם. פרופ' פופסקו אמר כי קיים דמיון רב עם ישראל, שנמצאת במצב מלחמתי המעיב על התיירות.

פרופ' לאונידוס משבדיה הציג את מקרה הבוחן של קפריסין המחולקת בין אזורי שליטה, יווני וטורקי, שני צדדים עוינים זה לזה אשר מופרדים על-ידי גבול צבאי, אך הצליחו על בסיס האינטרס הכלכלי המשותף, לפתור את הסכסוך.

פרופ' לאונידוס הסביר כי אמנם המצב בישראל שונה מקפריסין, כי לא קיימות שם תופעות של סכינאות, פיגועים ורקטות, אך קיימים קווי דמיון באיבה ובפערים הקיימים בין שתי שכנות בעלות גבול צבאי חמוש, והעם רוצה למצוא פתרון.

יובל רבין, יו"ר ארגון "Israel Peace Initiativ" ובנו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, אמר כי ישנה דרישה גוברת ומתמדת בעולם לתיירות, ומדינת ישראל צריכה להבין איך היא לוקחת בזה חלק, כי את התשתיות והרצון יש.

רבין שיתף את הבאים בספרו כי לקוחות שלו שמגיעים להיפגש עימו בישראל "ומוכרחים" לבוא לפה מטעמי עבודה, מגלים פתאום ארץ תיירותית, שטופת שמש ומהנה שהם רוצים לחזור אליה.

את כנס כנרת הוביל ד"ר אלון גלבמן, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללת האקדמית כנרת, והשתתף בו גם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי.

רבין הבן ומשתתפי הכנס וחלום תיירות השלום/ צילום: אלכסנדר רוגובסקי
 רבין הבן ומשתתפי הכנס וחלום תיירות השלום/ צילום: אלכסנדר רוגובסקי

יוונים נקבצו: סרוסי, בכר ושקד

ליאון רקנאטי הסב, שהקים את בנק דיסקונט וגם היה מנהלו הראשון, נולד בסלוניקי ועלה לישראל עם משפחתו.

נכדו, ליאון רקנאטי בן דורנו, כבר נולד בישראל, אבל המוצא היווני מפעם בו. בהתאם הוא הקים את המרכז למורשת יהדות סלוניקי ויוון ובו בית-אבות לכל יוצאי הבלקן. מוסד זה העניק בחמישי האחרון חסות לפסטיבל הלאדינו השלישי בתיאטרון "הבימה".

לקוקטייל הפתיחה הוזמנו אנשי עסקים רבים שלהם זיקה ליהדות זו, ביניהם יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט; יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים; ומשה פרנסיס, בעלי המסעדה המיתולוגית "אולימפיה".

גיא זו-ארץ, גלית גוטמן ויעקב כהן, המשחקים בהצגה "בוסתן ספרדי" שרצה 18 שנה ברציפות בבימה, זכו ללחיצות ידיים חמות מאמנון דיק; שרת המשפטים איילת שקד; ארז נבון, בנו של יצחק נבון, נשיא המדינה לשעבר; דניאל רקנאטי, חברת רודיום ורוני ארניה, מנכ"ל בית יהדות סלוניקי, שדאג להזמין כיבוד עשיר ואוזו.

רקנאטי פתח את הקוקטייל ואמר כי "מרגש להיות שותף לשימור שפת הלאדינו הכל-כך עשירה והמבטאת רגש וחוכמת חיים. הפסטיבל כולו הוא הזדמנות לטיפוח הזיכרון ההיסטורי של קהילות מפוארות ולחיבור בין-דורי מסביב לתרבות ייחודית ומעלת נוסטלגיה".

נבון ג'וניור, שנכנס להצגה, קיבל מהבימה תעודת הוקרה על פעולתו של אביו בשנים בהם היה נשיא המדינה.

נבון ג'וניור ואיילת שקד/ צילום: רפי דלויה
 נבון ג'וניור ואיילת שקד/ צילום: רפי דלויה