מריו דרגי מקפיץ את השווקים: "נשקול מחדש את המדיניות"

התגובה בשווקים לא איחרה לבוא: בורסות אירופה קופצות עד 2.8%, החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עברו מירידה של כ-1% לעלייה של 0.8% והאירו נחלש בכ-1% מול הדולר

מריו דראגי / צילום: רויטרס
מריו דראגי / צילום: רויטרס

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דרגי, אמר היום (ה') כי הבנק המרכזי ישקול מחדש את המדיניות המוניטרית ורמז בכך לאפשרות של הגדלת תוכנית ההקלה הכמותית.

התגובה בשווקים לא איחרה לבוא: בורסות אירופה קופצות עד 2.8%, החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עברו מירידה של כ-1% לעלייה של 0.8% והאירו נחלש בכ-1% מול הדולר.

 

לאור העלייה בסיכונים לצמיחה, "יהיה זה הכרחי לשקול מחדש את המדיניות שלנו בפגישה הבאה בחודש מרץ", אמר דרגי במסיבת עיתונאים היום. כזכור, הבנק המרכזי האירופי רוכש אג"ח ב-60 מיליארד אירו מדי חודש, במסגרת תוכנית הקלה כמותית שתימשך עד 2017. לא מזמן הוארכה התוכנית בחצי שנה, שכן היא הייתה אמורה להסתיים בספטמבר 2016.

מדד סטוקס 600 עבר באופן מיידי לזינוק של יותר מ-2%. בשוק מפרשים את דבריו של דרגי כאיתות אגרסיבי שמשמעותו הגדלת היקף רכישות האג"ח ו/או הארכה נוספת של התוכנית. בכל מקרה, מדובר בהגדלה נוספת של המאזן של הבנק המרכזי והגדלת הנזילות בשוקי הכספים.

במסגרת הארכת תוכנית ההקלה הכמותית ל-2017 הודיע בזמנו דרגי כי התוכנית תכלול גם רכישת אג"ח ממשלתיות אזוריות. היום הוא הוסיף: "יש לנו הרבה מכשירים כפי שאתם יודעים".

דרגי נשמע נחוש ואמר: "לבנק המרכזי האירופי יש את הכוח, הנחישות והרצון לפעול".