בצה"ל נקטו אמצעי לא שגרתי למאבק בטרור הסכינים

למגוון המאמצים של צה"ל למניעת פיגועי הדקירה הצטרף אמצעי מפתיע: טרנד "תהיו יוסף" המוכר מהפייסבוק, או במקרה הזה - "תהיו בילאל" ■ פוסט שעלה בעמוד של דובר צה"ל בערבית זכה לאלפי תגובות - בהן גם תגובות נאצה

פיגוע בחברון / צילום: מחלקת בטחון הר חברון
פיגוע בחברון / צילום: מחלקת בטחון הר חברון

דובר צה"ל בשפה הערבית, רב-סרן אביחי אדרעי, פרסם אתמול (שבת) אחר הצהריים בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, אשר אחריו עוקבים מאות אלפי גולשים מהעולם הערבי כולו, תמונה עם הכיתוב הבא:

"זה בילאל
בילאל קנה סכין
בילאל לא הורג אנשים עם הסכין
בילאל קנה את הסכין לאביו הטבח
בילאל לא טרוריסט. בילאל חכם.
תהיו כמו בילאל"

לצד התמונה, המשתמשת בטרנד "תהיה יוסף" שכבש בשבועות האחרונים את הפייסבוק, הוסיף אדרעי הסבר קצר: "מי שחי בעולם ובחברה מתורבתים לא זקוק למשפט הזה. אולם למרבה הצער, אנו רואים סביבנו אנשים המשתמשים בכלי בית לשם רצח וטרור". לבסוף, קרא לפלסטינים: "התנגדו להסתה, לרצח ולטרור, ושימרו על חייכם".

בשעות שעברו מאז פורסם, זכה הפוסט לאלפי לייקים ומאות שיתופים, וכצפוי, גם לאינספור תגובות נאצה מגולשים פלסטינים וערבים. מלבד גידופים רבים, המלווים באופן שגרתי את התגובות בעמוד הפייסבוק של אדרעי, מגיבים רבים ענו לו באותו מבנה המשפט. לדוגמה, אחד המגיבים כתב: "זה אביחי, אביחי גנב ארץ מבעליה. אביחי הורג אנשים בכלי נשק רבים. אביחי הוא כובש. אל תהיי כמו אביחי, וצאו מהארץ שלנו".

עמוד הפייסבוק של אדרעי מוכר ופופולרי ביותר בעולם הערבי, ומעל 800 אלף גולשים ממדינות שונות במזרח התיכון עוקבים אחריו. אדרעי מציג לגולשים, בערבית רהוטה, את עמדתה של ישראל בנוגע לאירועים שונים, וכן את הצד האנושי והמוסרי של חיילי צה"ל , שאליו הם אינם נחשפים בכלי התקשורת הערביים.