פלאפון: המנכ"ל גוראון וועד העובדים מנסים לשקם האמון

החברה בראשות רן גוראון והוועד בראשות ברק לוי יעשו עבודה משותפת לחיסכון בעלויות, לפני שיוחלט האם יש צורך בשיתוף הפעולה הפסיבי עם סלקום

 

רן גוראון וברק לוי / צילומים: תמר מצפי איל יצהר
רן גוראון וברק לוי / צילומים: תמר מצפי איל יצהר

במטרה לשפר את מערכת היחסים בין ההנהלה לעובדים, החליטו מנכ"ל פלאפון, רן גוראון וברק לוי, יו"ר ועד העובדים, על תקופת ניסיון של מספר חודשים שבמהלכם צוות מקצועי יבחן את נושא שיתוף הפעולה הפסיבי בין פלאפון לסלקום ויגיש המלצות בעניין. המשמעות המעשית היא ששיתוף הפעולה הפסיבי, שכבר קיבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, לא ייצא לפועל בשלב הזה.

לדברי לוי, "הגענו להבנה עם הנהלת החברה כי פרויקט הורדת העלויות בתשתית הפאסיבית ייצא לדרך ע"י עובדי פלאפון".

לדבריו, לאחר מו"מ ארוך, הושגו הבנות עם הנהלת החברה בנוגע לפרויקט הורדת העלויות להפעלת ותחזוקת אתרי החברה. הפרוייקט ייצא לדרך ע"י עובדי החברה ויימשך מספר חודשים. עם קבלת ממצאי הפעילות, יחליט מנכ"ל פלאפון יחד עם יו"ר הוועד על התקדמות הפרויקט.

כזכור, פלאפון וסלקום ביקשו, במסגרת הסכם שיתוף, לאחד תשתית פסיבית באתרים רבים ולהעביר את התחזוקה של כלל האתרים ברשת לקבלן חיצוני כדי לחסוך בעלויות תפעוליות. ועד העובדים אשר בחן את השלכות מימוש ההסכם וזיהה פגיעה עתידית בעובדים, מינה צוות מקצועי בראשותו של יחיאל שמן, אחראי רגולציה בוועד, לבחינת הנושא בהיבטים השונים: משפטית, רגולטורית, כלכלית והנדסית.

מבדיקת הצוות המקצועי שמינה הוועד, התברר כי התוכנית שהוגשה לבחינת משרד התקשורת כתוכנית שת"פ פאסיבי, הינה תכנית רחבת היקף להעברת כלל אתרי הרשת לקבלן חיצוני, כאשר בפועל הפעילות הנוגעת לשיתוף הינה מצומצמת וכוללת רק חלק מכלל אתרי הרשת. נוסף על כך, סבר הצוות מטעם הוועד, כי ביצוע הפרויקט ניתן למימוש על ידי עובדי חטיבת ההנדסה שהוכיחו את מקצועיותם בנושא לאורך השנים. עוד הסיק הצוות המקצועי כי העברת כל אתרי הרשת לידיים זרות בדמות קבלן חיצוני טומנת בחובה סכנות רבות לעתיד הפעילות ההנדסית והכלכלית של החברה.

לאור תוצאות הבדיקה ופגיעות נוספות שזוהו בחברה, הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה בחודש אוגוסט. בחודשים האחרונים התנהל המאבק בזירה המשפטית ובאספות הסברה שקיים ועד העובדים. עד לפני שבועות ספורים הנהלת החברה הייתה בעמדתה, וסירבה להכיר בעמדתם המקצועית של ועד העובדים ובמחויבותם לרשת.

התפנית חלה עם כניסתו של המנכ"ל הנכנס גוראון, שהחליט לבחון את הנושא והטיל על סמנכ"ל חטיבת ההנדסה, נמרוד בן טוב, לפני מספר שבועות לבצע בדיקה מקצועית מטעמו. בעקבות הבדיקה ולאחר הדברות בין מנכ"ל החברה ליו"ר ועד העובדים, הוחלט בהסכמת הצדדים כי בימים הקרובים יצא לדרך פרויקט שיבוצע ע"י עובדי החברה בחודשים הקרובים ויתמקד בשיפור עלויות שכר הדירה של האתרים, שיפור עלויות תחזוקת האתרים ועוד. מסקנות הפרויקט יוגשו למנכ"ל החברה, לבחינת התקדמות הפרויקט.

יו"ר ועד העובדים, ברק לוי: "הוכח שוב כי עם הדברות והקשבה לעובדים ניתן להגיע להישגים רבים לרווחת העובדים ועתידם התעסוקתי, תוך התחשבות במהלכים העסקיים של החברה".