המשטרה סגרה את תיק החקירה נגד חה"כ לשעבר ינון מגל

מגל, ראש סיעת הבית היהודי לשעבר, פרש מהכנסת בחודש שעבר, לאחר שכמה נשים טענו כי הוא הטריד אותן מינית, ובהמשך נחקר באזהרה בלהב 433 ■ המשטרה: לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לעבירה פלילית 

ינון מגל / צילום: יונתן בלום
ינון מגל / צילום: יונתן בלום

ינון מגל שילם מחיר ציבורי ונאלץ לפרוש מהכנסת, אבל הוא לא יועמד לדין פלילי. המשטרה הודיעה היום (ב') כי סיימה לחקור את החשד כי מגל ביצע עבירות של הטרדה מינית, מעשה מגונה וניסיון לבצע מעשה מגונה כלפי מספר נשים שעבדו עמו.

לדברי המשטרה, בסיומה של החקירה עמדת משטרת ישראל היא כי לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירה פלילית על-ידי מגל.

תיק החקירה יועבר כעת להחלטת פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) אשר ליוותה את החקירה, אך המשמעות הכמעט ודאית של ההודעה היא שמדובר בתיק סגור. 

פרקליטיו של ינון מגל, עורכי הדין עודד גזית וגליה כהן, מסרו כי הם מברכים על המלצת המשטרה, וכי הם משוכנעים שזו תהיה גם עמדת הפרקליטות.

על-פי החשד שנחקר, העבירות בוצעו בעת שהתקיימו בין חבר הכנסת לשעבר מגל לבין חלק מהנשים יחסי מרות, במסגרת עיסוקיו של מגל כעיתונאי בכיר, בתקופה שקדמה למינויו לחבר כנסת מטעם מפלגת הבית היהודי בכנסת האחרונה. במסגרת החקירה נחקר מגל לשעבר באזהרה, נגבו עדויות רבות של מעורבים, ובוצעו פעולות חקירה שונות. 

הפוסט שהוליד כדור שלג 

תחילת הפרשה ב-24 בנובמבר 2015, אז כתבה העיתונאית רחלי רוטנר, שעבדה תחת מגל כעורך ראשי במערכת וואלה!, פוסט בפייסבוק, בו סיפרה כי במסגרת מסיבת הסיום שנערכה למגל עם מעברו לפוליטיקה הוא התבטא כלפיה בגסות רבה. רוטנר כתבה כי מגל אמר לה, בין היתר: "אני חרמן עלייך וחושב על הציצי והתחת שלך".

בתגובה פרסם מגל פוסט משלו, שבו כתב כי "ישנם דברים שנאמרו בין ידידים לפני הפיכתי לחבר כנסת, ולא הייתי חוזר עליהם כיום, אני מבקש את סליחתו של מי שנפגע"‏.

אבל הפוסט של רוטנר הוליד כדור שלג, שהתגלגל ונעצר רק לאחר שמגל הודיע על פרישתו מהכנסת. בעקבות הפוסט הגיעו תלונות של נשים נוספות נגדו, והמשטרה פתחה בחקירה בנושא, שכאמור הסתיימה היום.

קודם לבחירתו לכנסת עבד מגל כעיתונאי בכיר. בין היתר הוא הגיש את מהדורת "מבט" בערוץ 1 לצד מירב מילר. בפברואר 2013 מונה מגל, במקומה של טלי בן-עובדיה, לעורך הראשי של אתר וואלה, בו גם המשיך להוביל כמגיש את שידורי האולפן. 

ב-28 בדצמבר 2014 הודיע מגל על סיום עבודתו בוואלה! ועל הצטרפות למפלגת "הבית היהודי", לאחר שקיבל הבטחה מהיו"ר נפתלי בנט לשריון במקום ריאלי ברשימת מועמדי המפלגה בבחירות לכנסת ה-20‏. מגל שובץ במקום השביעי, ובעקבות פטירתו של השר אורי אורבך ז"ל, קודם למקום השישי ברשימה. הוא נבחר לכנסת ומונה ליושב ראש הסיעה ולחבר בוועדות החוץ והביטחון, ביקורת המדינה, העבודה הרווחה והבריאות, קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי והכנסת.