צפו: כך כותשים הרוסים את דאע"ש בסוריה לעיני המצלמות

סרטונים של מטוסי קרב בהפצצות קטלניות מהאוויר, ותיעוד מקרוב של חיסולים וכלי נשק בפעולה: כך הפכו הרוסים את שדה הקרב בסוריה לגן המשחקים הצבאי שלהם, והכול לעיני המצלמות

צבא רוסיה בסוריה, מטוסי קרב, מלחמה / צילום: וידאו
צבא רוסיה בסוריה, מטוסי קרב, מלחמה / צילום: וידאו

משרד ההגנה הרוסי פרסם השבוע סרטון שחובבי התעופה ימצאו מעניין ואפילו מרהיב: בסרטון ניתן לראות גיחת תקיפה בסוריה של מטוס קרב מסוג סוחוי 24. עוד מתועד היטב רגע ההמראה ומהלך הטיסה - כולל צילומים מתא הטייס, וכמובן שהם לא ויתרו גם על זווית הצילום מרגע שחרור הפצצות.

הסרטון הזה מצטרף לפרסומים קודמים ורבים של גיחות תקיפה, ירי טילים ותותחים וכמו כן גם תדרוכים קבועים של קצינים בכירים, ובכלל, נראה שהרוסים הפכו את סוריה לגן המשחקים הצבאי שלהם. אם נבחן את זה לעומק, נשים לב למשהו גדול הרבה יותר - בניגוד לעבר, הרוסים יצאו לקמפיין יחסי ציבור אגרסיבי ומאוד נדיר לאופי שלהם, כזה שלא ראינו מעולם במלחמות העבר שלהם שבדרך כלל הם ניסו להסתיר.

אם יש משהו שהרוסים אוהבים לעשות בכל הקשור לתחום הצבאי זה לשמור על חשאיות, גם כשמדובר במלחמות. באופן רשמי הצבא הרוסי כמעט ולא ניהל מלחמות מאז מלחמת העולם השנייה. באופן לא רשמי, הם היו מעורבים כמעט בכל סכסוך, כולל באזור שלנו.

כמו בעבר, גם המעורבות הרוסית בסוריה התחילה באופן חשאי. אולם זמן קצר אחרי שהכוח הרוסי התבסס בסוריה והחל להשתתף בלחימה, הרוסים פרסמו באופן רשמי שהם פועלים באזור, ומאז הם לא מפסיקים לדווח על מה שהם עושים, מעין קמפיין תקשורתי שלא יבייש אף משרד יחסי ציבור גדול.

אין ספק, הם משקיעים בחומר שהם מפרסמים, ומה שיוצא משם מרהיב למדי, גם עבור מי שלא חובב את התחום הביטחוני. מטוסים בשחקים, ספינות בלב ים וחיילים בתמונות שנועדו גם לשחק על הרגש. די ברור שאנשי דוברות מקצועיים ועורכי וידאו מוכשרים עובדים שעות על כל סרטון.

התשובה לשאלה למה הם עושים את זה די ברורה: רוסיה ממתגת את עצמה מחדש כמעצמת על ומתחרה של ארה"ב, ונראה שהם למדו את התחום מהטובים ביותר.