צפי להוזלה של 4 אגורות בלבד במחיר הדלק

זאת לעומת הערכה מלפני כשבוע לירידה של 15 אג' לליטר ■ מחיר ליטר בנזין אוקטן 95 צפוי לרדת בפברואר ל-5.74 ש' ■ מחיר הנפט צנח ב-16% מתחילת החודש, אך בימים האחרונים עלה ב-8.5% - והנהגים בישראל מקופחים

דלק  / צלם: איל יצהר
דלק / צלם: איל יצהר

נהגי ישראל לא צפויים ליהנות מהירידה של מחירי הנפט בעולם גם בפברואר. מחיר הדלק צפוי לרדת לפי הערכות בחודש הבא רק ב-4 אגורות, ולא ב-15 אגורות כפי שהוערך ב"גלובס" בשבוע שעבר - וזאת כי מחירי הנפט עלו בימים האחרונים ובעיקר בסוף השבוע האחרון, וגם הדולר התחזק בעולם - כך נודע ל"גלובס".

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן עומד היום על 5.78 שקלים, והוא צפוי לרדת לפי הערכות בענף האנרגיה ל-5.74 שקלים לליטר בלבד בפברואר. ושוב - זאת בגלל השיעור הגבוי של המיסוי בישראל שתופס 67% ממחירו של ליטר בנזין. 

ב-18 בינואר הוערך ב"גלובס" כי מחירי הדלק יירדו ב-15 אגורות בחודש הבא (הוזלה של 2.7%), כאשר מתחילת החודש נפל מחירו של הנפט מסוג ברנט ב-16%. ואולם, מאז הערכה זו מחיר הנפט מסוג ברנט התאושש קצת ועלה ב-8.5% - מה שמביא להוזלה מינורית בלבד במחירי הדלק בישראל. 

נציין, כי מחיר הבנזין בישראל נקבע רק לפי 4 הימים האחרונים בחודש, ולכן למרות שמחיר הנפט רשם יריד חדה בחודש האחרון, הירידה בקושי תורגש בישראל. המחיר הסופי ייקבע מחר.

מחיר ליטר דלק בישראל - יקר כמעט מכל מדינות האיחוד האירופי