"ינון מגל צריך לתבוע את רחלי רוטנר - ולחזור לכנסת"

עו"ד נוגה ויזל: "אנסו אותו סתם, וזה מרגיז אותי. דבר ראשון שאני אומרת ללקוחות שלי זה לא להודות. אנשים מודים, נסחפים, ובסוף לא קורה עם זה כלום. למה הוא התפטר?"

נוגה ויזל / צילום: אמירם בן שלום
נוגה ויזל / צילום: אמירם בן שלום

"ינון מגל צריך לתבוע את רחלי רוטנר על מה שפרסמה נגדו בפייסבוק", כך טוענת עו"ד נוגה ויזל, מומחית בייצוג נאשמים וחשודים בעבירות מין ואלימות, בשיחה עם "גלובס", לאחר שמוקדם יותר השבוע החליטה המשטרה לא להעמיד לדין את מגל בשל חוסר ראיות נגדו.

ויזל מסבירה: "למה המתלוננת לא הלכה למשטרה והעדיפה להכפיש את שמו של מגל באינטרנט? כי היא ידעה שאין פה שום דבר. התיק נסגר מחוסר ראיות, אבל הוא היה צריך להיסגר מחוסר אשמה. בעבירות מין תמיד סוגרים את זה מחוסר ראיות בגלל הפחד מהביקורת הציבורית. הייתה כאן תלונת-שווא, אבל המשטרה מפחדת מהביקורת הציבורית".

- קשה להתלונן נגד חבר כנסת חזק, מה גם שבישראל מתלוננות עוברות לא פעם ייסורים רבים בחקירות ובבתי המשפט.

"אנחנו לא מדברים פה על מקרה של אונס בסמטה חשוכה, אלא על אמירות ואולי נגיעה. יש הבדל בין הטרדה מינית לעבירות אינוס ומעשים מגונים. בעבירות הללו החקירות לא כאלה פולשניות". 

- אבל ינון מגל בעצמו לא הכחיש את הדברים. הוא אפילו התנצל. 

"נכון, אבל השאלה היא איך זה נאמר, באיזו סיטואציה. הוא גם אמר שזה לא יפה לומר את הדברים האלה, אבל יש הבדל בין זה לבין פלילי. בעבירות מין, אם אפשר להעמיד לדין - עושים את זה. הם לא מוותרים לאף אחד. מה מרגיז אותי? הטיעון הזה של המתלוננות שהן מסכנות וקשה להן ללכת למשטרה... אז איך אפשר להגיע לחקר האמת?"

- היו כאן יחסי מרות. מגל היה הבוס שלה. 

"אני יכולה לומר למישהו משהו בחוסר טקט, אבל זה לא לגמרי... הוא אמר את זה, אבל כנראה מה שהוא אמר זה לא פלילי. אולי היו מעמידים אותו לדין על כך שהוא לא ג'נטלמן?"

- מגל דיבר איתך? יש קשר כלשהו ביניכם?

"לא. אני לא מכירה אותו. אנסו אותו סתם, וזה מרגיז אותי. דבר ראשון שאני אומרת ללקוחות שלי זה לא להודות. אנשים מודים, נסחפים ובסוף לא קורה עם זה כלום. למה הוא התפטר?"

- את חושבת שהוא צריך לחזור לכנסת עכשיו?

"כן. למה לא? מה הוא עשה? כאשר התיקים האלה נסגרים, לחשודים אין יותר כוחות. שוברים אותם. אנשים אומרים לי: 'די, מספיק, אין לי כוח. לא רוצה לתבוע'. וזו הבעיה בתלונות שווא - שלא מעמידים לדין מתלוננות שווא, כי יש הנחיה של פרקליטת המדינה כדי לא לפגוע במתלוננות עתידיות".

לא התקבלה תגובתה של רוטנר.