מחירי ביטוח החובה לרכב פרטי יוזלו בתחילת מארס השנה

כחלון: "מדינת ישראל מחייבת את אזרחיה לרכוש ביטוח רכב חובה, ולכן עלינו לוודא שהציבור יקבל מחירים טובים ושירות טוב. שוק ביטוח החובה מגלגל 5 מיליארד שקל בשנה, כאשר הרווח של החברות הוא 20% - זה לא אמיתי"

משה כחלון ודורית סלינגר / צילום: דוברות האוצר ותמר מצפי
משה כחלון ודורית סלינגר / צילום: דוברות האוצר ותמר מצפי

הוזלת ביטוח החובה לרכב פרטי תיכנס לתוקפה ב-1 במארס השנה - כך הודיע היום (ד') משרד האוצר. נזכיר כי בנובמבר אשתקד הכריזו שר האוצר, משה כחלון, והממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, על הוזלת תעריפי ביטוח החובה לכלי רכב פרטיים.

כצעד ראשון ליישום הרפורמה, ניתן יהיה לרכוש פוליסות ביטוח בפול בתעריפים המוזלים החל מ-1 בפברואר. את ביטוח הרכב אפשר לרכוש במוקד הטלפוני של הפול, ובכל אחד מסניפיו הפזורים ברחבי הארץ.

בנוסף, עדכן אגף שוק ההון את תעריפי הביטוח של הפול ושל כל חברות הביטוח, במחשבון שבאתר משרד האוצר. על מנת לקבל במחשבון את התעריף החדש, יש להזין את מועד תחילת הביטוח לתאריך 1 במארס 2016. כאמור, יישום הרפורמה יהיה באופן הדרגתי, ובמהלך השנה הקרובה צפויה הוזלה נוספת בתעריפי ביטוח רכב חובה לכלי רכב פרטיים.

השר כחלון ציין עם פרסום ההודעה כי "הגיע הזמן שנשים שהן נהגות זהירות יותר ומעורבות פחות בתאונות ישלמו פחות. אותו דבר לגבי נהגים צעירים. מדינת ישראל מחייבת את האזרחיות והאזרחים שלה לרכוש ביטוח רכב חובה, ולכן עלינו לוודא שהציבור יקבל מחירים טובים ושירות טוב. שוק ביטוח החובה מגלגל 5 מיליארד שקל בשנה, כאשר הרווח של החברות הוא 20% - זה לא אמיתי".

סלינגר הוסיפה: "מדובר בצעד ראשון ליישום הרפורמה עליה הכרזנו. בתחילת השנה הבאה צפויה הוזלה נוספת בביטוח החובה".