אחרי צניחה של 90% במניה: הדיווח האקזוטי של שפע ימים

שפע ימים מוציאה עוד דיווח לבורסה - והפעם על מינרל שאותר עד כה רק ב"מטאוריט בודד שהגיע מהחלל החיצון"

אברהם טאוב ושמעון הייבלום / צילום: רפי קוץ
אברהם טאוב ושמעון הייבלום / צילום: רפי קוץ

מניית שפע ימים  קופצת היום (ד') בבורסה לאחר שהחברה דיווחה כי היא גילתה "אבן ספיר שאינה מוכרת למדע בנחל הקישון והיא תיקרא 'שפע טאזיט'".

את אבן החן החדשה חשף פרופ' וויליאם גריפין. בדיווח לבורסה צוין כי בין החומרים שנמצאו גם מינרל יוצא דופן בשם טיסטאריט (Tistarite), שאותר עד כה רק ב"מטאוריט בודד שהגיע מהחלל החיצון". היא גם מציינת כי  "בערך מחצית מהתכלילים שנמצאו בתוך אבני הקורונדום אינם מוכרים למדע".

החברה לא יודעת לאמוד את הערך הכלכלי של האבן החדשה, והיא בתהליך אקספלורציה. שפע ימים, בראשות המנכ"ל אבי טאוב והיו"ר שמעון הייבלום, הוקמה בשנת 1999 כחברת אקספלורציה לחיפושי יהלומים, אבני חן וזהב. החברה מחזיקה בהיתרים בלעדיים (חקירה וחיפוש) שקיבלה מהמפקח על המכרות במשרד האנרגיה והמים בשטח של כ-660 אלף דונם. שטחי ההיתרים כוללים את אפיק נחל הקישון בעמק זבולון, עמק יזרעאל, הכרמל, אזור רמות מנשה ומגדל העמק.

בשנים האחרונות פרסמה החברה מדי פעם דיווח שהקפיץ את מניותיה באופן נקודתי, אך במגמה ארוכת טווח המניה "נשחטה" בכ-90% בשלוש השנים האחרונות. כך, למשל, ב-1 ביוני 2015 פרסמה החברה דוח אקספלורציה שהקפיץ את מניותיה בעשרות אחוזים באותו יום.

הנפילה ארוכת הטווח במניה מגיעה על רקע גיוסי הון של החברה ממשקיעים מדי פעם, בעוד היא נזקקת להון נוסף כדי לממן את פעילות החיפושים שלה. החברה מחפשת אבני חן בהתבסס על ברכתו של הרבי מילובביץ'. ב-1988, בעת ביקורו של ראש עיריית חיפה דאז אריה גוראל אצל הרבי, אמר לו האחרון: "בחיפה יש ים, ואין להתרשם מדבר שהוא עמוק. זהו מהעניינים של חיפה שיש לו ים, ושם יש עמק, ובעמק נמצאים אבנים טובות ומרגליות. הקב"ה עשה דבר פלא - הוא הטמין אותם בעומק הארץ, ועל כל פנים, בעומק המענה".

וכך נראית "נבואת הרבי" אותה ניתן למצוא ברשת: