נפתחה ההרשמה להגרלה בפרויקט מחיר מטרה בראש-העין

ההגרלה הקרובה תתייחס רק ל-196 יחידות דיור מוזלות בראש-העין, וזאת מתוך 953 דירות מוזלות שעתידות להיבנות במקום, והגרלה על שאר הדירות תתקיים בהמשך

בנייה חדשה / צילום: תמר מצפי
בנייה חדשה / צילום: תמר מצפי

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"גלובס": היום (ד') נפתחה ההרשמה להגרלה לתוכנית "מחיר מטרה" של משרד הבינוי והשיכון. נכון להיום ההרשמה להגרלה מתייחסת רק לפרויקט "מחיר מטרה" בראש-העין, כאשר בהמשך עתידה להיפתח ההרשמה להגרלה גם למתחמי מגורים במודיעין-מכבים-רעות.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר היום כי ההגרלה הקרובה תתייחס רק ל-196 יחידות דיור מוזלות בראש-העין, וזאת מתוך 953 דירות מוזלות שעתידות להיבנות במקום, והגרלה על שאר הדירות תתקיים בהמשך.

עוד על-פי נתוני משרד הבינוי והשיכון, דירת 112 מ"ר עם מרפסת של 32 מ"ר תימכר במסגרת הפרויקט לזכאים במחיר של כ-1.12 מיליון שקל. נזכיר כי במסגרת תוכנית "מחיר מטרה", בשונה מתוכנית "מחיר למשתכן", הזכאים אינם רק מחוסרי דירה אלא גם משפרי דיור שעומדים בקריטריונים מסוימים. במסגרת ההגרלה תהיה עדיפות למחוסרי דירה ביחס של 1 ל-3 על פני משפרי הדיור.

ההרשמה להגרלה תתבצע באמצעות אתר אינטרנט ייעודי שהקים משרד הבינוי והשיכון. הגרלה זו תהווה, כך על-פי משרד הבינוי והשיכון, פיילוט לאתר ההרשמה להגרלות בתוכנית 'מחיר למשתכן'. עוד נמסר כי מערכת ההגרלות תהיה פתוחה למשך כחודש ימים מיום פתיחת ההרשמה. במקביל, במשרד מדגישים כי ההרשמה להגרלה כעת מתייחסת רק לפרויקט מחיר מטרה ואיננה מתייחסת לפרויקטי מחיר למשתכן החדשים.

נציין כי שני מתחמים בלבד יצאו במסגרת התוכנית שקידם שר הבינוי והשיכון לשעבר אורי אריאל, האחד בראש-העין והשני במודיעין-מכבים-רעות, אך מדובר בהיקף יחידות דיור לא מבוטל. כך, המתחם בו זכו קבלנים ויזמים בראש-העין כולל לא פחות מ-1,585 יחידות דיור בסך הכל מתוכן 953 יחידות דיור מוזלות לזכאי משרד השיכון על-פי הקריטריונים של התוכנית וגם למשפרים.

במכרזים בראש-העין שנסגרו כבר במאי 2015, זכו החברות תדהר, אדור א.ד פרויקטים, י.ח. דמרי, אורתם מליבו, פרשקובסקי השקעות ובניין וגיא ודורון לוי הנדסה בנייה והשקעות. נציין עוד שבמודיעין-מכבים-רעות זכו שישה קבלנים ויזמים במגרשים המאפשרים בניית 697 יחידות דיור סך הכל, מתוכן 524 דירות מוזלות. הגרלה לדירות הללו, כאמור, תיפתח בהמשך.

נזכיר כי תוכנית מחיר מטרה היא תוכנית הדיור הגדולה שקודמה על-ידי שר הבינוי והשיכון לשעבר אורי אריאל בימי הממשלה הקודמת לצד תוכנית מע"מ אפס שקידם שר האוזר דאז יאיר לפיד. בעוד מע"מ אפס לא הצליחה לצלוח את הליכי החקיקה ובוטלה, תוכנית מחיר מטרה דווקא הצליחה לצאת לדרך והמדינה פרסמה שני מכרזי קרקע גדולים במסגרת התוכנית בראש-העין ובמודיעין. בשל העובדה ששר האוצר לפיד ושר הבינוי והשיכון אריאל סיכמו בתחילת הדרך ששתי התוכניות יצאו יחד, רק עם ביטולה של מע"מ אפס בסוף 2014 הצליחה מחיר מטרה לצאת לדרך אך זמן קצר מאוחר יותר התקיימו בחירות והממשלה החדשה החליטה לא להאריך את תוקפה ולצאת במכרזי מחיר למשתכן במקומה.

מי זכאי למחיר מטרה?

■ התוכנית מיועדת לחסרי דירה ולמשפרי דיור כאחד.

■ המונח "חסר דירה" מציין יחיד בן 35 ומעלה ותא משפחתי שאין למי מיחידיו זכויות כלשהן בדירה או בחלק מדירה ושלא היו להם זכויות ב-10 השנים שקדמו למועד בקשת הזכאות לתוכנית.

■ המונח משפר דיור מציין יחיד בן 35 ומעלה ותא משפחתי שבבעלות מי מיחידיו דירת מגורים יחידה אשר תימכר בתוך 12 חודשים מיום קבלת טופס 4 לבניין שבו נרכשה הדירה, או שהייתה בבעלותם דירת מגורים יחידה ב-10 השנים שקדמו למועד בקשת הזכאות לתוכנית.

■ המונח "יחיד" מציין רווק או גרוש או אלמן בגיל 35 ומעלה, ללא ילדים בחזקתו.

■ המונח "תא משפחתי" מציין:
• זוגות נשואים עם ילדים או בלי ילדים, ללא הגבלת גיל הילדים
• זוגות ידועים בציבור עם ילדים או בלי ילדים, ללא הגבלת גיל הילדים
• הורים עצמאיים (משפחות חד-הוריות) לילד אחד לפחות מתחת לגיל 21 הנמצא בחזקתו ומתגורר עמו דרך קבע