אוהד חמו: "ברש"פ, כמו בישראל, שיח של שנאה"

100 המשפיעים בתקשורת של מגזין "פירמה" ■ כתב השטחים של חדשות 2 נמצא על קו התפר: יותר ויותר פלסטינים מתנגדים לכניסת כתבים ישראלים לגדה, יותר ויותר ישראלים תוקפים את פיתחון הפה שהתקשורת מאפשרת לצד השני

אוהד חמו / צילום: גיא כושי ויריב פיין
אוהד חמו / צילום: גיא כושי ויריב פיין

בשעות הקטנות של היממה, אחרי שסיים עוד יום ארוך, העבודה לא מרפה מאוהד חמו, כתב השטחים של חדשות 2. "אני חולם על השטחים, הם מלווים אותי בלילה", הוא מספר. "לא מזמן היה לי איזה סיוט שבו אני וזוגתי נקלעים שם לפיגוע גדול כשמסביב הכול מלא הרוגים. היה אירוע אחד שחוויתי באחרונה, ואחריו לא הצלחתי להירדם לילה שלם".

- אתה לא מנסה להתנתק? ללכת לנקות את הראש?

"לפעמים אני בכוונה יוצא אחר-כך לשתות כדי להירגע קצת, אבל באיזשהו מקום הפער הוא בלתי נסבל. אתה חוזר ממקומות שהמרחק שלהם מתל-אביב הוא אולי פחות משעה, אבל הקפיצה בין העולמות היא לפעמים כמעט בלתי נתפסת. לפני כמה שעות היית בסיטואציה שמי יכול לדמיין אותה בכלל. יורים לך מעל הראש, רעולי-פנים, בלגן, ועכשיו מסביבך אנשים חיים את החיים השפויים והנורמליים שלהם".

- טראומה?

"זה נצבר שם, הדברים האלה. אולי במובן מסוים נשרטתי קצת. אני לא חושב שההגדרה פוסט-טראומה נכונה, אבל משהו שוקע, נשאר שם, זה לא באמת נעלם".

 

את מה שחמו יודע כבר מזמן - מיליוני הפלסטינים מעבר לקו הירוק לא עומדים פשוט להיעלם - הציבור הישראלי לומד מחדש רק בתקופה האחרונה. גל הטרור שאפילו שם מוסכם עוד אין לו, ששוטף את המדינה בחודשים האחרונים, שינה השנה שוב את השיח המרכזי כאן והפך את חמו לאדם עסוק הרבה יותר, וגם, אין להכחיש, לבולט ומשפיע יותר בנוף התקשורתי, עם כמה כתבות שעוררו לא מעט עניין.