החברה הישראלית שהחלה לשתף פעולה עם ריאל מדריד

Interacting Technology מציגה: זה לא רק ספורט ■ החברה שפיתחה פלטפורמה דיגיטלית לניהול קהילות החלה לשתף פעולה עם מועדון הכדורגל היוקרתי

רונן מדברי, ליאב אליאש וניר חכמוב - חברת Interacting  / צילום: תמר מצפי
רונן מדברי, ליאב אליאש וניר חכמוב - חברת Interacting / צילום: תמר מצפי

כמעט כל אחד רוצה להיות בקרבת מישהו שדומה לו. מישהו שאפשר לצפות איתו בתוכנית ריאליטי ולהגיד: מי לעזאזל רואה את הטראש הזה?! מישהו שאפשר לעשות איתו גל במהלך צפייה במשחק כדורגל (ועדיף באירופה). מישהו שיש לו תחומי עניין דומים... כמו לאהוד קבוצת כדורגל מסוימת.

על בסיס הרצון הדי אנושי הזה, הוקמה חברת Interacting Technology הישראלית במהלך 2012. החברה, שגייסה עד כה 10 מיליון דולר ומעסיקה בערך 80 איש, בין היתר בבני ברק, פיתחה פלטפורמה דיגיטלית לניהול קהילות, כמו אוהדי קבוצת כדורגל או קהיליית הלהט"ב (תיכף נסביר דוגמה זו). "אמרתי לעצמי: אם למישהו יש תחום עניין מסוים והוא מתעמק בו ואוהב אותו, בוא ניתן לו את האופציה להכיר אנשים שדומים לו", אומר ליאב אליאש (39), מייסד ומנכ"ל אינטראקטינג.

כנראה שאליאש יודע על מה הוא מדבר כי באחרונה הודיעה החברה על פריצת דרך: אינטראקטינג חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מועדון הפאר הספרדי "ריאל מדריד", ובמסגרתו החברה הישראלית תשתלב בפיתוח האפליקציה הרשמית של מועדון הכדורגל - שלמי ששכח, הוא למעשה מועדון הכדורגל הגדול ביותר בעולם, לפחות לפי דירוג המגזין "פורבס" מיולי האחרון.

אינטראקטינג, כאמור, הוקמה על ידי אליאש, בעברו מבכירי ענקית ההימורים המקוונים הישראלית 888.

כשהגה את הרעיון להקמת אינטראקטינג, החלה זו לספק את הפתרון שלה לקהיליית הלהט"ב, ויצרה את האתר Moovz שעדיין חי ובועט וטוען כי הוא "הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם" לקהילייה זו.

אך אליאש מתעקש לא לכנות את מה שאינטראקטינג עושה רשת חברתית, ולא לבלבל בינה לבין רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק. "זו פלטפורמה שמבוססת על זיהוי תוכן משותף ולכן יכולה לשכפל עצמה לקהילות שונות. נניח ששנינו מבקרים במוזיאון, ועומדים ליד אותו פסל. אני מסתכל על הפסל, ואת מסתכלת על הפסל וכך נוצרת קרבה. הפסל הוא עולם התוכן, והפלטפורמה שלנו משתמשת בעולמות תוכן שהם 'שוברי קרח' - בין 2 אנשים או בין 20 מיליון איש או בין 450 מיליון איש, כמו במקרה של אוהדי ריאל מדריד.

"לדוגמה, אוהד של ריאל מדריד שלא יכול להגיע למשחקי הקבוצה, יכול כן לקחת חלק במשחק דרך האפליקציה של המועדון, בין היתר על ידי יצירת אינטראקציה מול אוהד אחר שלא נמצא באצטדיון", הוא אומר.

עבור אוהד של ריאל מדריד, מדובר למעשה באפליקציית סלולר לכל דבר ועניין שמאחוריה תעמוד הפלטפורמה של החברה הישראלית. ריאל מדריד, לדברי אליאש, משקיעה בפן הטכנולוגי של ניהול המועדון במטרה לייצר לעצמה עוד מקורות הכנסה. ניהול מועדון פירושו, בין היתר, ניהול הקשר מול כל אוהדיו, ולכאן נכנסת הפלטפורמה של אינטראקטינג. "היכולת שלנו לייצר לוקליזציה ולהגיע לאוהדים ממדינות שונות, תביא את אוהדי ריאל מדריד לקחת חלק יותר פעיל בפעילות הדיגיטלית של המועדון", אומר אליאש. לטענתו, שת"פ זה יוכל לייצר למועדון, ולאינטראקטינג עצמה, עשרות רבות של מיליוני דולרים בשנת 2018.

"הפלטפורמה מבוססת על יצירת טראפיק (תנועת גולשי אינטרנט) ועל מוניטיזציה, אך הדגש שלה הוא על Gamification, כלומר אני נותן לך להרגיש כאילו מדובר במשחק ומשחק פירושו כיף. לדוגמה, אוהד שהוריד את האפליקציה, אז כשהוא נכנס אליה בפעם הראשונה הוא מתקבל במחיאות כפיים. זה גורם לו להרגיש פופולרי ואהוב". דוגמאות אחרות למה שהאפליקציה יכולה לתת לאוהד הן צילומי וידאו מזוויות מעניינות של המגרש (אך לא בשידור חי) או רכישת צעיף או כובע וירטואלי של הקבוצה. לדברי אליאש, הפלטפורמה יכולה ליצור מצב שבכל משחק של הקבוצה, יצפו 450 מיליון איש ולא רק 81 האלף שיכול האצטדיון במדריד להכיל.

אליאש מסביר כי אינטראקטינג אחראית לגיימיפיקציה בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט שמספקת את הפלטפורמה עצמה.

ואיך בדיוק אינטראקטינג תייצר משת"פ זה הכנסות לעצמה? ובכן, אליאש לא מרחיב את הדיבור על תנאי השת"פ, ורק מציין שהמודל העסקי במקרה זה די דומה לזה של רשתות חברתיות אחרות דוגמת פייסבוק או יצרניות משחקי סמארטפון דוגמת קנדי קראש, וזה אומר הכנסות מפרסומות ו/או הכנסות מכל מי שמוריד את האפליקציה החינמית ובוחר באיזשהו משהו שעבורו כן הוא צריך לפתוח את הארנק, תמורת דולר או 2. "זה הכול עניין של חוויה", מדגיש אליאש, "ואם ניכשל, זה בגלל שלא יצרנו חוויה מספיק טובה, ולא גרמנו לאוהד של ריאל מדריד להישאר כמה שיותר בתוך האפליקציה".

בעלי המניות ב Interacting
 בעלי המניות ב Interacting