מיני מבחן דרכים: הונדה HR-V - אופנת החורף

המחיר - 139 אלף שקל - לא מציב בעיה בפני הקהל השבוי. השאלה היא האם וכמה לקוחות יצליח הרכב לקחת מהמתחרים

למותג הונדה יש בארץ קהל לא קטן של לקוחות "בונקר", שמוכן להחליף הונדה אחת רק באחרת. הוא מורכב מצד אחד מלקוחות מבוגרים, שנמשכים לאמינות ולשמירת הערך היציבה ומצד שני מלקוחות צעירים ומבוססים, שנמשכים לתדמית הפרימיום האופנתית. על הנייר ה-HR-V החדש הוא כלי אידיאלי לשני קהלי היעד הללו. הוא יאפשר לסבא ולסבתא להחליף את הסיביק האלמותית שלהם באלטרנטיבה גבוהה ונוחה-לכניסה, ולנכדים לגרוף סטטוס חברתי למכביר.

חיצונית אין הרבה מה להגיד על ה-HR-V. יש לו עיצוב סולידי, שפונה למכנה משותף רחב ולא מנסה להציע טאץ' מקורי נוסח ניסן ג'וק, רנו קפטור ואפילו סוזקי ויטארה. הוא עגלגל, עושה רושם גדול מכפי מידותיו ויש להניח, שאחרי טיפול יסודי באגף הקוסמטיקה (חישוקים גדולים ונאה יותר, תוספות כרום וכדומה, כמקובל בעדות הונדה), הוא גם יזכה לתדמית האופנתית-יוקרתית, שמיוחסת למותג.

חלל הפנים הוא נקודת החוזק המרכזית. שילוב בין בסיס גלגלים נדיב (2.6 מ'), גג גבוה, משטחי זכוכית גדולים ותכנון מושבים/רצפה מודולארי נוסח הג'אז החדשה, מעניק לנוסעים תחושה של כלי מקטגוריה גבוהה הרבה יותר. סף הכניסה/יציאה ממוקם בגובה אידיאלי, מרחב הרגליים מאחור מאפשר גם למבוגרים גבוהים להתרווח - בניגוד לחלק לא מבוטל מהמתחרים - תנוחת הישיבה גבוהה יחסית, מרחב הראש נדיב ותא המטען מספק נפח רציני עוד לפני שמתחילים לקפל ולהזיז את המושבים בשלל צורות, נוסח אוריגאמי.

בניגוד לסיביק, עמדת הפיקוד עצמה מעוצבת בצורה די שמרנית עם מחוונים קלאסיים ובקרי שליטה במערך מוכר. האבזור התקני לא נדיב יותר מדי, למעט מערכת מולטימדיה מהתקנה מקומית, עם מערכת ניווט ואפליקציות. ראות לכל הכיוונים טובה והנדסת האנוש לא תאתגר את פליטי הפרייבטים. איכות ההרכבה של המפעל של הונדה במקסיקו טובה ולא נופלת מתוצרת יפן, אבל חומרי הדיפון משדרים תחושה בסיסית, עם פלסטיק קשיח ודקיק בכל פינה וריפוד בד מחוספס.

התנהגות הכביש מרגישה ספורטיבית באופן מפתיע. ההגה כבד ומהיר יחסית, נטיית הגוף בפניות הדוקות מרוסנת והיציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מרשימה. המחיר הוא בנוחות נסיעה די נוקשה, שאינה ידידותית במיוחד למהמורות החורף הישראליות, שצצות כיום כמו פטריות אחרי הסערה.

תגובת הדוושה ללחיצה הראשונית די זריזה אבל מנוע ה-1.5 ליטר, עם 130 כ"ס רשמיים, מתלונן בקולניות בכל תאוצה ובכל עלייה. הבעיה נמצאת ככל הנראה ברצועת כוח צרה וגבוהה בשילוב עם תיבת ההילוכים רציפה די אלמנטרית, שדוחפת את המנוע לסל"ד גבוה בכל הזדמנות. בקיצור כדאי ומומלץ לסגל סגנון נהיגה רגוע, עם רגל קלילה על הדוושה, רצוי במהירויות סולידיות, ואז גם נהנים מצריכת דלק טובה.

לקחנו את הרכב בעל ההנעה הקדמית גם לסיבוב בשלוליות עמוקות ובדרכי עפר מחורצות ומכוסות לאורך חוף הים והוא צלח אותן בהצטיינות, למרות ההנעה הקדמית.

מחיר בסיס של 139 אלף שקלים מציב את ה-HR-V בבעיה שיווקית לא קלה, לאור מלחמת המחירים הנוכחית בין הקוריאניות הגדולות יותר והתמחור האגרסיבי של הג'יפונים היפנים והאירופאים. נראה, שלקהל השבוי של המותג אין בעיה עם המחיר. הוא כבר הסתער ויצר רשימת הזמנות שנמתחת עד הקיץ. השאלה היא האם וכמה לקוחות יצליח הרכב לקחת מהמתחרים.