הפרקליטות: נסגר התיק בפרשת מועדון "אלנבי 40"

לגבי החשד לביצוע עבירת אונס ומעשים מגונים במצב המונע מתן הסכמה חופשית - התיק נסגר מחוסר אשמה ■ באשר לעבירה של הבאת אדם לידי מעשה זנות - התיק נסגר בשל חוסר ראיות מספיקות

סרטון יחסי מין אלנבי 40 / צילום: מהוידאו
סרטון יחסי מין אלנבי 40 / צילום: מהוידאו

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הודיעה היום (ה') לחשודים בפרשת מועדון "אלנבי 40" כי החליטה לסגור את התיק נגדם. הודעה על סגירת התיק נמסרה גם למתלוננת.

בפרשה זו נחקרו חשדות בגין 3 עבירות: אונס ומעשים מגונים במצב המונע מתן הסכמה חופשית של המתלוננת עקב מצב של שכרות; הבאת אדם לידי מעשה זנות; וכן ארגון והפקת מופע תועבה.

השאלה המרכזית שנבחנה בתיק הייתה האם המעשים שבוצעו במועדון באותו לילה עולים לכדי עבירות פליליות - או שמא מדובר במעשים מקוממים ומנוגדים להתנהגות מוסרית מקובלת, אך אינם עולים לכדי עבירות פליליות.

במסגרת השלמת החקירה בתיק נחקרו מספר רב של אנשים שנכחו במועדון באותו ערב וכן המתלוננת. בנוסף, התקבלו במשטרה תמונות וסרטונים נוספים שצולמו באותו הערב, שלא פורסמו בציבור. סרטונים ותמונות אלה שפכו אור על השתלשלות האירועים כמעט במלואה.

לאחר בחינת מכלול חומרי החקירה הגיעה הפרקליטות להחלטות הבאות:

לגבי החשד לביצוע עבירת אונס ומעשים מגונים במצב המונע מתן הסכמה חופשית - הפרקליטות מצאה כי לא ניתן לקבוע שבשלב כלשהו של הערב המתלוננת הייתה שיכורה באופן שמנע ממנה לתת הסכמתה החופשית למעשים המיניים, כדרישת החוק והפסיקה. משכך נסגר התיק מחוסר אשמה. למסקנה זו הגיעה הפרקליטות על סמך ניתוח הסרטונים המתעדים את שאירע באותו ערב, לרבות הסרטונים שלא פורסמו בתקשורת, מכלול גרסאות הנוכחים וגרסאות המתלוננת.

 



באשר לעבירה של הבאת אדם לידי מעשה זנות - עבירה זו מכילה שני יסודות על-פי חוק: רכיב ה"הבאה" ורכיב ה"תמורה" הניתנת בעד ביצוע המעשים המיניים. הפרקליטות מצאה כי רכיב ה"הבאה" יכול שהתקיים. קיימות ראיות לכך שהבעלים, מנחה הערב ועובדים נוספים ארגנו את תחרות "החולצה הרטובה" שתוכננה לאותו ערב. לאחר שהחלה המתלוננת לקיים מגע מיני על הבר, הם לא מנעו זאת ממנה, והמנחה אף עודד אותה ואת הגברים שהיו על הבר במעשיהם.
יחד עם זאת, לא נמצאו ראיות מספיקות לכך שניתנה תמורה כלשהי בגין קיום המגע המיני. בהיעדר תמורה, כאמור, לא יכולה להתבסס עבירה של הבאת אדם לידי מעשה זנות. משכך, בעבירה זו נסגר התיק בשל חוסר ראיות מספיקות.

באשר לעבירה של ארגון והפקת מופע תועבה - הפרקליטות מצאה כי אירועי אותו הערב במועדון לא עונים להגדרה של "תועבה" על-פי דין, כפי שמונח זה פורש בפסיקה. בית המשפט העליון קבע כי פורנוגרפיה, ובכלל זה תיעוד של קיום יחסי מין בין בגירים בהסכמה, אינם אסורים על-פי דין. משכך נסגר התיק בעבירה זו מחוסר אשמה.

הפרקליטות מדגישה כי במסגרת הטיפול בפרשה אותרו אתרים שונים שבהם הוצגו הסרטונים המיניים בהם נראתה המתלוננת, ויחידת הסייבר בפרקליטות המדינה פעלה לחסימת הגישה אל פרסומים אלה והסרתם.