לא ייאמן: הוט מובייל משכנעת שוואטסאפ בחו"ל עולה כסף

"הכול כלול" בערוץ 10: נציגת שירות של הוט מובייל משקרת ללקוח שמתעניין ברכישת חבילת שיחות בחו"ל ■ "בדקתי עם מחלקת חו"ל שלנו - אם תחייג בוואטסאפ בחו"ל, זה יעלה כמו שיחה רגילה" ■ החברה: "מדובר בחוסר ידע נקודתי של נציגה ספציפית. נדאג לעדכן את הנציגים"

רבות דובר על אמצעי השיווק האגרסיביים של חברות התקשורת בניסיון למכור ללקוחות שירותים שיכניסו לחברה מזומנים, אבל לעתים - כמו במקרה שלפנינו - האמצעים האלה מתבטאים גם בשקרים במצח נחושה של נציגי שירות ללקוחות שלא תמיד מבינים מספיק כדי לדעת את זכויותיהם.

בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10 שודרה הקלטה של נציגת שירות של חברת הוט מובייל, שפשוט משקרת ללקוח שמתעניין ברכישת חבילת שיחות בחו"ל. הנציגה אמרה ללקוח כי שיחות באפליקציית WhatsApp (וואטסאפ) בחו"ל עולות כסף, וכי אם הוא לא ירכוש חבילה דרך הוט מובייל ויבחר לחייג דרך וואטסאפ - זה יעלה לו הרבה כסף וינפח את החשבונית.

"אם תחייג בוואטסאפ בחו"ל, זה יעלה לך כמו שיחה רגילה", אמרה הנציגה ללקוח. "בדקתי את זה עם מחלקת חו"ל שלנו - שיחות בוואטסאפ עם התמונה האישית (תמונת הפרופיל באפליקציה) זה בתוספת תשלום".

הלקוח, שמבין ויודע את החומר, אמר לנציגה שאם הוא מחובר ברשת אלחוטית (WIFI), אז וואטסאפ זה בחינם, אבל הנציגה התעקשה ואמרה שהיא בדקה עם מחלקת חו"ל של החברה, ושזה יעלה לו כסף כמו שיחה רגילה. 

 "אני לא רוצה שתגיע לחשבונית גבוהה, ולכן אמרתי לך את זה, אמרה הנציגה. "אם תדבר בוואטסאפ בחו"ל, תגיע לחשבונית יותר גבוהה - לא כדאי לך".

יש לציין, כמובן, שכאשר מחוברים לרשת WIFI, השיחות וגם ההודעות באפליקציה הן חינמיות לחלוטין, אבל ללקוחות שלא מכירים את הנושא, כמו למשל מבוגרים וקשישים, זה לא ברור, והם עלולים היו להאמין לנציגה ולרכוש חבילת חו"ל, שעלותה יכולה להגיע למאות שקלים.

עוד נציין כי אם לקוח מתכנן וצריך לדבר הרבה בחו"ל, ולא מעוניין להסתמך על זה שימצא רשת אלחוטית - רכישת חבילת שיחות לחו"ל כן מומלצת, וזאת כדי להימנע מחשבונות גבוהים שיגיעו אם ידבר ללא חבילה.

מהוט מובייל נמסר בתגובה כי "הנציגה טעתה בהצגת והבנת הנושא. שיחות וואטסאפ הנעשות על רשת WIFI הן ללא עלות. מדובר בחוסר ידע נקודתי של נציגה ספציפית. נדאג לעדכן את הנציגים בטעות שנעשתה על-מנת שלא תישנה".