"הצל" על היבחרו למשפיע ביותר בתקשורת: על אפם וחמתם!

יואב אליאסי בפייסבוק: "מגזין 'פירמה' הוציא את 100 המשפיעים בתקשורת, ומסתבר שקיבלתי את המקום הראשון. אני לא מצרף את הכתבה, כי היא נכתבה בצל כבד, במרמור ובביעוס (כך במקור) רציני ע"י 'גלובס'... אבל האמת שלא ממש אכפת לי, ומבחינתי כל עוד אני על השער, אז אצלי ככה נראה ניצחון!"

יואב אליאסי, המכונה "הצל", שיתף בעמוד הפייסבוק שלו את שערי גיליון "100 המשפיעים בתקשורת" של המגזין "פירמה" של "גלובס" וחגג את "ניצחונו". זאת, למרות דברי הביקורת שנכתבו במגזין וההקשר השלילי והמאיים בגינו הוא הפך לדמות המכתיבה מלמטה את ההתנהלות בתקשורת הישראלית. "על אפם וחמתם!", כתב הצל בסטטוס שפרסם - וזכה ללמעלה מ-5,000 לייקים ולמעלה מ-100 שיתופים.

"אתמול מגזין 'פירמה' הוציא את 100 המשפיעים בתקשורת, ומסתבר שקיבלתי את המקום הראשון. אני לא מצרף את הכתבה, רק את השער, כי הכתבה הזאת נכתבה בצל כבד, במרמור ובביעוס (כך במקור - ל"א) רציני על-ידי 'גלובס', או לפחות ככה זה מרגיש, אבל האמת שלא ממש אכפת לי, ומבחינתי כל עוד אני על השער, אז אצלי ככה נראה ניצחון!".

הסטטוס זכה לתגובות רבות שחיזקו את "הצל", והיו מי שכתבו לו: "בשנה הבאה על שער הטיים".

השנה בחר מגזין "פירמה" שני סוגים של משפיעים - אלה המשפיעים על התקשורת מעמדות ממוסדות; ואלה שמשפיעים מלמטה, שמאתגרים את השיח ומשנים אותו בדרכיהם.

בטקסט אודות "הצל" כתב דרור פויר: "יואב אליאסי הוא ללא ספק אחד מהמשפיעים הגדולים על התקשורת השנה. הוא עזר להציב את הרף במקום מעט יותר נמוך ממה שהיה. הוא אמנם לא עשה שום דבר חדש: הרי לרדוף ולהאשים שמאלנים וערבים זה הטריק הכי ישן בספר; גם את האלימות והבריונות הוא לא בדיוק המציא, אבל ביחס לז'אנר הוא עשה את זה ממש בסדר וחצב לו מקום לגיטימי על ספקטרום שנאת השמאל".