העלאת ריבית? הסוחרים מהמרים שהפד יהיה "משועמם" השנה

בעקבות נתוני התמ"ג היחסית מאכזבים שפורסמו היום והמהלך המפתיע של הבנק המרכזי היפני, הסוחרים מתמחרים סיכוי של 8% לכך שהפד יעלה את הריביות במארס ■ החוזים על הריבית מתמחרים העלאת ריבית נוספת רק בפברואר 2017

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

בדצמבר 2015 הפד העלה את הריביות לראשונה מזה 9 שנים ופרסם תחזית לפיה הוא צפויה להעלות את הריביות בארבע פעימות במהלך 2016. השבוע, הפד הותיר את הריבית על כנה ורמז כי קצב העלאות הריבית יהיה נמוך מהצפי. למרות העליות בשווקים ביומיים האחרונים, הסוחרים מהמרים שהפד יהיה "משועמם" השנה וצופים כי הוא יפעל רק בפברואר 2017.

הפסימיות של הסוחרים מגיעה ברקע הסערה בשווקים בחודש החולף וכן נתון התמ"ג שפורסם היום והצביע על כך שהכלכלה האמריקאית התרחבה בקצב של 0.7% בלבד ברבעון הרביעי של 2015, נמוך מאומדן הצמיחה ברבעון השלישי, שעמד על 2%. במקביל, הבנק המרכזי היפני פועל בכיוון הנגדי לזה של הפד ושיגר היום "בזוקה" כאשר הכריז על ריבית פקדונות שלילית בשיעור של 0.1%. גם הבנק המרכזי האירופי ממשיך במדיניות ההרחבה הכמותית ואף רמז החודש כי יתכן ובפגישה הבאה ירחיב את התוכנית במטרה להמריץ את כלכלת גוש האירו המדשדשת.

לכן, הסוחרים שתמחרו אתמול סיכוי של 22% להעלאת הריביות בארה"ב בחודש מארס, מתמחרים כעת סיכוי של 8% בלבד. בנוסף, לגבי פגישת הפד בסוף השנה, הסוחרים מתמחרים סיכוי של 46% להעלאת הריביות, בעוד שלפני כן החוזים על הריבית הצביעו על סיכוי של מעל 55% לכך שהפד יפעל.