פייסבוק אוסרת על מכירת נשק חם ברשת החברתית ובאינסטגרם

הודיעה כי תסתמך על דיווחים של משתמשים כדי למנוע עיסקאות מכירה פרטיות של נשק ללא רישיון

פייסבוק אוסרת על מכירות פרטיות של אקדחים ברשת הדגל החברתית שלה ובשירות שיתוף התמונות שלה אינסטגרם, בצעד שנועד להפחית את היקף עסקאות הנשק ללא רישיון.

פייסבוק כבר אוסרת על אנשים מלהציע מריחואנה, תרופות וסמים לא חוקיים למכירה, ואתמול (ו') הודיעה החברה כי היא מעדכנת את מדיניותה כך שתכלול נשק חם.

האיסור נוגע למכירות פרטיות של אקדחים, בין אדם לאדם. סוחרי נשק מורשים ומועדוני נשק עדיין יכולים להחזיק די פייסבוק ולהעלות פוסטים באינסטגרם.   

אף שפייסבוק לא הייתה מעורבת ישירות במכירת רובים, היא שימשה כזירה לניהול משא-ומתן על מכירת נשק חם, מבלי שהאנשים יצטרכו לעבור בדיקות רקע.

הרשת החברתית, אשר 1.6 מיליארד איש מבקרים בה מדי חודש, הפכה לאחד מהשווקים הגדולים בעולם לאקדחים, והתפתחה במהירות לכדי אתר מסחר אלקטרוני שבו ניתן לקדם מכירה של סחורות.

האיסור דוחף את פייסבוק אל מרכזו של פולמוס חברתי גדול. דיונים על אודות פיקוח על החזקה בנשק ניצתו מחדש לאחר הירי ההמוני בשנה שעברה בין היתר בסן ברנרדינו, קליפורניה, ובקולג' באורגון.

בינואר נאם אובמה והבטיח להדק את האכיפה של החוק המפקח על מכירות של רובים ללא רישיון. בתגובה, כמה מוכרים יחידים אמרו כי יפנו לאתרים כמו פייסבוק, שהתירו להם לפרסם אקדחים למכירה.

פייסבוק הודיעה כי תסתמך על רשת המשתמשים העצומה שלה לקבל דיווח על כל הפרה של החוקים החדשים, וכי תסיר כל פוסט שיפר את המדיניות. מעבר לכך הודיעה החברה כי תוכל להחרים משתמשים או להגביל בצורה חמורה את הדרכים שבהן הם כותבים בפייסבוק, תוך תלות בסוג ובחומרה של הפרות קודמות. אם החברה תהיה סבורה כי חייו של מישהו בסכנה, היא תשתף פעולה עם רשויות החוק לפעולה בעניין.