ינואר בהנפקות האג"ח: 5.7 מיליארד שקל גויסו בהובלת בנק לאומי

לאומי היה אחראי ל-78% מהגיוס החודשי - 4.4 מיליארד שקל ■ סך הגיוסים ירד ב-23% לעומת ינואר 15

ערן היימר / צילום: תמר מצפי
ערן היימר / צילום: תמר מצפי

שוק גיוסי האג"ח הקונצרניות אמנם פתח את שנת 2016 עם ירידה של כ-23% בקצב הגיוסים לעומת ינואר אשתקד, אולם עדיין מדובר בבציר חודשי נכבד, של כ-5.7 מיליארד שקל, המיוחס ברובו (78%) למנפיק אחד - בנק לאומי - עם גיוס של כ-4.4 מיליארד שקל (הרחבת סדרה 177 בסכום של 3.5 מיליארד שקל, והנפקת כתבי התחייבות נדחים מסוג CoCo בסך של 926 מיליון שקל). לשם השוואה, בשנת 2015 כולה עמד סך הגיוסים של בנק לאומי, בניהולה של רקפת רוסק עמינח, בשוק החוב הקונצרני על כ-2.8 מיליארד שקל. גם בנק מזרחי טפחות הנפיק כתבי התחייבות מסוג CoCo בינואר, בהיקף של כ-417 מיליון שקל.

בחברת מידרוג מציינים, כי בסך הכל הנפיקו בינואר שמונה חברות, לרבות הנפקת אג"ח ראשונה עבור חברת הנדל"ן האמריקאית דלשה קפיטל. אלה ביצעו 11 הנפקות (שש סדרות חדשות וחמש הרחבות של סדרות קיימות), מתוכן שתי הנפקות פרטיות למשקיעים מוסדיים.

על רקע סביבת הריבית הנמוכה, המגזר הפיננסי ממשיך את המגמה של שנת 2015, והוא המגזר הבולט בהיקף גיוס איגרות החוב הקונצרניות, עם גיוסים בהיקף של כ-4.9 מיליארד שקל בינואר, כ-85% מסך החוב שגויס. במידרוג מעריכים כי סביבת הריבית הנמוכה צפויה להמשיך לעודד את המגזר הפיננסי לעשות שימוש בשוק החוב הקונצרני לצורך גיוס מקורות נוספים.

מגזר הנדל"ן הנפיק בינואר אג"ח בסך של כ-459 מיליון שקל, מתוכם כ-400 מיליון שקל (87%) בהנפקת האג"ח של דלשה קפיטל. זאת, לעומת גיוס בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

גם ענף הליסינג בלט עם היקף גיוסים של כ-294 מיליון שקל. קרדן רכב גייסה 253.5 מיליון שקל והובילה את הגיוסים בענף. המשביר לצרכן של רמי שביט ביצעה גיוס בסך 92 מיליון שקל.

נתנאל מבצעת פירעון מוקדם

חברת הנדל"ן נתנאל גרופ, העוסקת בייזום, תכנון והקמת פרויקטים למגורים ומסחר בישראל, הודיעה היום כי תבצע פירעון מוקדם של שלוש סדרות אג"ח שהנפיקה. החברה תפרע באופן מלא את סדרות אג"ח ב', ג', ומחצית מסדרה ה', בהיקף כולל של כ-60 מיליון שקל, בתחילת חודש מארס. מהחברה נמסר כי הפירעון המוקדם של חלק מחוב האג"ח מהווה חלק ממהלך פיננסי כולל שמבצעת נתנאל, הצפוי לצמצם באופן משמעותי את תשלומי הריבית והוצאות המימון העתידיות של החברה.

מהלך זה כלל קבלת הלוואות פרטיות משני גופים פיננסיים (אחד מהם אלטשולר שחם) בהיקף מצטבר של כ-120 מיליון שקל, והנפקת סדרת אג"ח חדשה (סדרה ו') במח"מ של כ-4.2 שנים, בהיקף של כ-60 מיליון שקל.