רשות ההגבלים מתנגדת למכירת מגה לרמי לוי

הבהירה לנאמני מגה כי לא תאשר את מכירת הרשת כמקשה אחת לרמי לוי ■ הדברים נאמרו על רקע פנייה של לוי לרשות עוד לפני הקפאת ההליכים ■ הנאמנים: "בטוחים שהרשות תבחן באופן ענייני כל הצעה לרכישת מגה"

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר
סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

רשות ההגבלים העסקיים מתנגדת למכירת רשת מגה כמקשה אחת לרשת רמי לוי שיווק השקמה, כפי שהבהירה לנאמני מגה כמה פעמים.

הרשות מתנגדת גם למכירת מגה לרשת שופרסל, אם כי במקרה זה היה ברור מלכתחילה שתרחיש כזה לא יקרה בפועל. מכירה של סניפים בודדים לרשת רמי לוי או לרשת שופרסל תיבחן בנפרד.

הדברים נאמרים על רקע פנייה שעשה רמי לוי לרשות ההגבלים עוד לפני הקפאת ההליכים למגה במטרה לבחון אפשרות של מיזוג בין שתי הרשתות. אז הובהר לרמי לוי כי לא סביר שהרשות תאשר מיזוג שכזה.

בסביבת הרשות אמרו ל"גלובס": "אנחנו יודעים שרמי לוי עומד להציע הצעה, ואנחנו לא יודעים בוודאות שהנאמנים לא יקבלו את ההצעה. רצינו להסדיר זאת לפני שדברים נסגרים".

בכירים ברשות הסבירו כי הם מצאו לנכון להבהיר מבעוד מועד לנאמנים כי הסיכוי לאישור עסקה כזאת הוא קלוש, על-מנת להימנע ממצב שבו הנאמנים יקדמו את מכירת מגה לרשת רמי לוי ולאחר מכן יפנו לרשות ההגבלים ויציגו זאת כברירת מחדל.

בסביבת הרשות אמרו עוד: "אמרנו לנאמנים שהרשות מסויגת מאוד מהעסקה. אנחנו סבורים כי ההסתייגות שלנו צריכה להתפרסם. רמי לוי הוא ענק. הוא הגדול מבחינת מחזור המכירות שלו (מתוך הרוכשים הפוטנציאליים, א"ח), ולכן מספר הסניפים שלו אינו הגורם המהותי, אלא מחזור המכירות, שבו הוא רחוק מאוד מהרשת אחריו, יינות ביתן".

בסביבת הרשות טוענים עוד כי "אחרי עסקה כזאת, זה יהיה כמו הפועלים ולאומי בשוק הקמעונאות. זו תהיה בכייה לדורות".

נאמני מגה, עו"ד אהוד גינדס, רו"ח גבי טרבלסי ועו"ד אמיר ברטוב, הצהירו כמה פעמים כי הם מעוניינים למכור את רשת מגה כמקשה אחת. לטענת הנאמנים, השלם במקרה הזה גדול מסכום חלקיו, קרי התגמול שיתקבל ממכירת כל הרשת והבטחת מקום עבודתם של העובדים, גדול מהתגמול ממכירת מגה בחלקים ומהיכולת להבטיח את מקום עבודתם של עובדי מגה.

למרות זאת, ההערכות בשוק גורסות כי בסופו של דבר רשת מגה תימכר בחלקים, גם אם חלק מהותי ממנה יימכר לרוכש אחד.

גורם מטעם נאמני מגה מסר: "הנאמנים סמוכים ובטוחים כי רשות ההגבלים העסקיים תבחן באופן ענייני כל הודעת מיזוג שתוגש לה לרכישת רשת מגה. זאת, בשים לב למצבה של הרשת ובצורך בהבראתה.

"ישנם הרבה יתרונות תחרותיים לרכישת מגה על-ידי קמעונאי קיים (דוגמת ויקטורי, יינות ביתן או רמי לוי), שעד כה לא פעל באופן מהותי במרכזי הערים".