בכיר במכון התקנים קיבל שכר 4 שנים - ללא תפקיד

מדובר ביצחק רוזנברגר, שזכה במכרז לתפקיד מנהל שיווק ופיתוח עסקי ■ נערך מכרז חוזר לתפקיד ■ רוזנברגר היה פעיל במטה הבחירות של בוז'י הרצוג במפלגת העבודה ■ מכון התקנים: "המכרז לא היה תפור" ■ מבקר המדינה בודק

בעקבות טענות של עובדים ומנהלים במכון התקנים על מכרז "תפור" לתפקיד מנהל שיווק ופיתוח עסקי, ועל רקע ביקורת של מבקר המדינה שנערכת בימים אלה במכון, התקיים מכרז חוזר לתפקיד מנהל שיווק ופיתוח עסקי של מכון התקנים.

בתחילת ינואר יצא מכרז פנימי של מכון התקנים לתפקיד מנהל שיווק ופיתוח עסקי. ההיענות למכרז הייתה נמוכה, משום שעובדי המכון העריכו, כפי שאמר אחד מהבכירים במכון, ש"המכרז נועד לסייע בפתרון בעיית התעסוקה של אחד מבכירי המכון, יצחק רוזנברגר".

בתלונות שהגיעו למבקר המדינה מגורמים אחדים במכון התקנים, נאמר כי ב-4 השנים האחרונות רוזנברגר לא שובץ לתפקיד ספציפי, ולמרות זאת קיבל משכורת בכירים - כ-30 אלף שקל לחודש. עניין זה הוא אחד ממוקדי החקירה של אנשי המבקר במכון התקנים.

רוזנברגר היה פעיל במפלגת העבודה בתקופת הבחירות לכנסת, ובמכון התקנים היה ידוע כי הוא פעיל במטה הבחירות של מועמד המפלגה לראשות הממשלה, יצחק (בוז'י) הרצוג. על-פי פרסום באתר האינטרנט 1 NEWS של יואב יצחק, רוזנברגר כיהן כיו"ר ועדת הכספים של מטה הבחירות של מפלגת העבודה.

בישיבת הנהלת מכון התקנים שנערכה לפני שבועות אחדים קיבלה ההנהלה דיווח מהמנכ"ל אלי שטיין, לפיו אנשי מבקר המדינה הדגישו וביקשו להתריע בפני עובדי מכון התקנים כי פעילות כפי שעשה רוזנברגר במהלך הבחירות אסורה על-פי חוק הבחירות.

המכרז הפנימי על תפקיד מנהל השיווק והפיתוח העסקי נערך בחופזה, ובוועדת המכרזים ישבו 3 חברים: מנכ"ל מכון התקנים, אלי שטיין; יו"ר ועד העובדים, סמי שלום; ומנהל אגף משאבי אנוש, יואל מלי. לתפקיד נבחר רוזנברגר.

חברי הנהלה ובכירים בוועד העובדים של המכון התקוממו על התהליך, משום שעל-פי הכללים, בוועדת מכרזים לתפקידים בכירים צריכים להיות 5 חברים ומהם שני מומלצים של ההסתדרות. לטענתם, שלושת חברי ועדת המכרז - המנכ"ל, מנהל אגף משאבי אנוש ויו"ר הוועד - ידעו היטב כי ההרכב אינו תקין, ועל כן מדובר במחטף ובמכרז פסול.

בעקבות סערת הרוחות נערך ביום רביעי (27.1) סיבוב חדש במכרז. יו"ר מכון התקנים היוצא, השר והח"כ לשעבר רן כהן, אישר לשאלת "גלובס" כי ההליך המכרזי הראשון לא היה תקין, ועל כן כונסה ועדת מכרזים חדשה בהרכב תקין של 5 חברים והחליטה שוב כי הזוכה הוא רוזנברגר.

עוד נודע ל"גלובס" כי ההסתדרות התריעה בפני הנהלת מכון התקנים על כוונתה להפעיל תוכנית מעקב אישית אחרי עובדי המכון, על-ידי מעקב וניטור הדואר האלקטרוני של העובדים במכון.

רוזנברגר סירב לענות לשאלות "גלובס" ואמר כי יש להפנותן למכון התקנים.

ממכון התקנים נמסר: "המכרז אינו תפור. שני אנשים ניגשו למכרז. אכן, בשל טעות טכנית מספר הנציגים שהשתתפו בוועדה היה שלושה: מנכ"ל, ראש אגף משאבי אנוש ויו"ר ועד העובדים. לאחר שהתברר כי היו דרושים 5 נציגים, נקבע הרכב חדש לוועדה בת 5 חברים: נציג ההסתדרות, יו"ר המכון, נציג ועד העובדים, מנכ"ל המכון וראשת אגף תקינה. בשתי הוועדות הצביעו פה-אחד בעבור המועמד.

"לגבי פעילותו של רוזנברגר - הנושא נמצא בבדיקה של מבקר המדינה. בענין תוכנית המעקב אחר המיילים - לא היה ולא נברא".