עולה על הכביש: המכונית החדשה של פורד שרבים ציפו לה

הצצה לדגמים חדשים בשוק הרכב: מהמכונית הספורטיבית המדוברת של פורד, דרך ה-M2 החדשה של BMW ועד השינויים הטכנולוגים שעוברים על פורשה

פורד ממשיכה לשגר סרטונים מלהיבים של הפוקוס RS החדשה, מה שמעיד על מועד קרוב מאוד לתחילת מכירת המכוניות בעולם כולו. העיצוב החיצוני של המכונית משדר ביצועים וסגנון ספורטיבי לכל אורך הדרך, והיא מוחצנת יותר מדגם אסטי בזכות כנף אחורית גדולה יותר ופתחי אוורור ענקיים בחזית.

בתוך המכונית תגלו מושבי ספורט קשוחים ועיטורים רבים בכחול ובאדום שיכניסו אתכם לאווירה קרבית. אחד המאפיינים החשובים הוא בורר מצבי הנהיגה שכולל 4 מצבים שסוחטים עד הסוף את מנוע הטורבו בנפח 2.3 ליטר שקיים גם במוסטאנג החדשה עם 350 כוחות סוס, שמזניקים את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות בדרך למהירות סופית של 265 קמ"ש.

מעבר למצב נסיעה רגיל או ספורטיבי שמקשיח את המתלים ומחדד את התגובות, תמצאו בה מצב מיוחד שנקרא דריפט, ובו כל שתצטרכו לעשות הוא להדביק את הרגל לדוושה ולהפנות את ההגה בחדות, ומערכת חלוקת הכוח הווקטורית לכל ארבעת הגלגלים תעשה עבורכם את העבודה, ותצאו עם חיוך שלא יימחק מהפנים זמן רב, אבל קחו בחשבון את התקציב הדרוש לצמיגים.

ה-M2 קופה - רק 50 אלף דולר בארה"ב

אחרי שהוצגה בתערוכת דטרויט, מפרסמים בביאמדבליו את מחירה של ה-M2 קופה החדשה שתתחיל להימכר באפריל הקרוב, המחיר בארה"ב עומד על 52 דולר בלבד, וכפי שתיארו זאת עמיתינו במגזין "קאר אנד דרייבר": "אין הרבה מכוניות שמקיפות את נורבורגרינג בפחות מ-8 דקות במחיר כה זול".

למרות זאת המכונית יקרה (באמריקה) ב-7,500 דולר מדגם M235I שמחירו 45 אלף דולר.

נוסיף כי הספק המנוע של דגם הקופה עומד על 365 כוחות סוס, ואילו הדגם הזול יותר מסתפק במנוע עם 320 כוחות סוס "בלבד". האם הבדלי ההספק יתבטאו גם במכירות?

פורשה הופכת לירוקה יותר

יצרנית המכוניות הגרמנית פורשה עוברת תמורות גדולות בשנים האחרונות והציגה שינויים טכנולוגיים רבים לרבות דגמי הייבריד וחשמל. העניין העלה חשש בקרב חובבי המותג ובמיוחד בכל הקשור לדגם 911 המיתולוגי שמצויד במנוע 6 בוכנות השטוח.

אמנם המנוע קיבל לאחרונה חיזוק נוסף במגדשי טורבו, אך ארהארד מוסל, ראש מחלקת ההנדסה של חטיבת המנועים, אמר לאחרונה כי המעבר למנועי טורבו בדגם הקאררה נועד לצורך תקינה של פליטת מזהמים ולאו דווקא בגלל דרישה של השוק.

עוד הוסיף מוסל ואמר כי פורשה מצאה את הדרך לעמוד בעתיד בתקני פליטת המזהמים גם ללא מגדשי הטורבו, ולכן אין חשש מהקטנת נפחי המנועים בעתיד. אפשר לנשום לרווחה.