טדי שגיא שוקל לרכוש חברת הימורי ספורט בכ-400 מיליון דולר

פלייטק מתמודדת על רכישת OpenBet שמתמחה בפיתוח תוכנה עבור הימורי ספורט ונחשבת לאחת הטובות בתחומה ■ בין הרוכשות הפוטנציאליות האחרות ניתן למצוא את William Hill, שהייתה בעבר שותפה של פלייטק

טדי שגיא / צילום: יוסי כהן
טדי שגיא / צילום: יוסי כהן

קונסולידציה, כפי שציינו זאת כאן בעבר, היא שם המשחק בתעשיית ההימורים המקוונים. מכיוון שתעשייה זו מאוד תחרותית, בכל פעם שחברה כלשהי ממקמת עצמה על המדף, ישר קופצות עליה לא מעט רוכשות פוטנציאליות. כך קרה במקרה של Party.Bwin עליה התחרו 888 הישראלית וחברת GVC הבריטית, שלבסוף זכתה בה. וכך קורה כעת לחברה בריטית מצליחה אחרת ששמה עצמה על המדף, OpenBet שמה.

OpenBet, שכבר חיה ובועטת 20 שנה כחברה פרטית, נחשבת למובילה עולמית בהספקת תוכנה לאחת הנישות הפופולריות והצומחות בתעשייה שלה: ספורט, דהיינו הימור על משחק כדורגל או כדורסל או הוקי קרח. לפי אתר החדשות gamingintelligence, החברה - ולמעשה בעל המניות בה - מיקמה עצמה על המדף למרבה במחיר.

OpenBet, כך מסתבר, שינתה לא אחת במהלך חייה את זהות בעל השליטה בה. בשלהי שנת 2000, היא נרכשה על ידי חברת NDS, השייכת לקבוצת News Corporation של רופרט מרדוק ושהיה לה מרכז מו"פ בארץ. בתחילת 2011, דהיינו עשור אחרי ואחרי שצמחה בין היתר על ידי רכישות, OpenBet נמכרה על ידי NDS לקרן הפרייבט אקוויטי Vitruvian Partners תמורת 208 מיליון ליש"ט (296 מיליון דולר).

חמש שנים עברו, ולפי המדיניות של קרנות פרייבט אקוויטי דוגמת Vitruvian, חברת הפורטפוליו OpenBet צריכה להימכר כדי שהקרן תוכל לקבע את התשואה שהשיגה עליה. זו הסיבה, לפחות לפי האתר gamingintelligence, שהקרן מבקשת עבור החברה 300 מיליון ליש"ט (427 מיליון דולר) - שווי המשקף מכפיל 12-13 לרווח EBITDA של OpenBet - שלפי הידוע עומד על 25 מיליון ליש"ט בשנה.

לפי הידוע, מחיר זה נראה יקר בעיני הרוכשות הפוטנציאליות, והן לא מעטות.

את OpenBet רוצות כרגע שתי קרנות פרייבט אקוויטי, Paddy Power (אחת המפעילות הגדולות ביותר בתעשייה ששווה 6.6 מיליארד דולר); William Hill (מפעילה דומיננטית אחרת שנסחרת לפי שווי של 4.9 מיליארד דולר) ולא אחרת מפלייטק  (Playtech) שבעל השליטה הגדול בה הוא טדי שגיא, שנסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר והיא ספקית הפלטפורמות לאתרי הימורים מקוונים המובילה בעולם.

כפי שציינו, פתרון התוכנה עבור הימורי ספורט של OpenBet הוא מוביל בתחומו ולכן יש לו דורש, וכל רכישה שלה - ולא משנה מי תהיה הרוכשת - תוכל לשנות את פני התעשייה כולה.

במקרה של פלייטק, רכישה כזו תוכל למנף באופן משמעותי את פעילות הימורי הספורט שלה, ומימון שלה אינו בעייתי: לחברה של שגיא יש בקופה מעל מיליארד דולר, והיא אכן מתכוונת להשקיע אותה ברכישות אסטרטגיות שימנפו את צמיחתה. ועדיין, לפי האתר gamingintelligence, שגיא מקפיד לבצע רכישות שיש בהן פוטנציאל משמעותי לאפסייד, וכנראה שמכפיל 12-13 אינו משקף עבורו כזה אפסייד, והוא לא יהיה מוכן לרכוש אותה לפי מכפיל של יותר מ-8, דהיינו 200 מיליון ליש"ט, וזה אומר החזר אפסי לבעלת השליטה הנוכחית - דהיינו סיכוי נמוך שהצעה כזו אכן תתקבל על ידי Vitruvian. ועדיין, מו"מ הוא תהליך פתוח שתנאיו נתונים לשינוי ולכן ייתכן שפלייטק לא תוותר על OpenBet כל כך מהר.