מירלנד במסר לנאמני האג"ח: מבקשים לבחון מחדש את הנחות היסוד

הסדר החוב, שאושר ע"י המחזיקים לפני חודשיים, נוגע לחובות החברה כלפיהם בהיקף כ-1.08 מיליארד שקל ■ מאז הסיכום נפל המטבע הרוסי ב-12%

אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי

האם הסדר החוב של חברת הנדל"ן מירלנד בסכנה? בהנהלת מירלנד מבקשים לבחון מחדש את ההנחות שעל בסיסן תוכנן ההסדר, שסוכם ואושר אך טרם הושלם, לאור התמשכות המשבר הכלכלי ברוסיה ונפילה של 12% נוספים בערך הרובל הרוסי מול הדולר בחודשיים האחרונים. מסר מסוג זה הועבר אתמול בפגישה שקיים מנכ"ל מירלנד, רומן רוזנטל, עם נאמני איגרות החוב של החברה.

במשך כמעט שנה ניהלו מחזיקי איגרות החוב של חברת הנדל"ן מירלנד משא ומתן עם החברה, בנוגע להסדרת חובותיה כלפיהם בהיקף של כ-1.08 מיליארד שקל (קרן וריבית שנצברה). בסיכומו של התהליך, הסכימו הצדדים כי לא תתבצע כל תספורת לחוב, ובמקום זה יידחו תשלומי הקרן (וכן חלק מתשלומי הריבית) ויחלו להיות משולמים החל מחודש יולי 2018.

מחזיקי האג"ח האמינו אז כי ביכולתה של מירלנד לשרת את חובותיה במלואם, אם רק תקבל את פסק הזמן הנחוץ לכך. אלא שבינתיים עולה החשש כי הנחות היסוד שעליהן נבנה ההסדר היו אופטימיות מדי, ועל כן יידרשו בו תיקונים.

בשל קריסת הנפט

מירלנד, שמאוגדת תחת חוקי קפריסין, היא זרוע פעילות הנדל"ן ברוסיה שהקים אליעזר פישמן, והיא מוחזקת בידי כלכלית ירושלים ושתיים מהחברות הבנות שלה, מבני תעשיה ודרבן. במהלך המחצית השנייה של 2014 נקלעה החברה לקשיים בעקבות קריסת מחיר הנפט הגולמי בעולם, שהובילה להחרפת המשבר הכלכלי ברוסיה ולקריסת המטבע המקומי.

במסגרת ההסדר, שאושר בידי אסיפות מחזיקי האג"ח רק לפני כחודשיים, הוסכם עוד כי בתמורת לדחייה בהחזר החוב, תקיים מירלנד הנפקת זכויות לצורך גיוס הון, ונוסף על כך יקבלו מחזיקי האג"ח פיצוי בדמות תוספת של 1.25% לריבית השנתית המשולמת בכל סדרה, לצד 16.4 מיליון ממניות החברה (13.64% מההון מיד לאחר ההקצאה) ועוד 14.5 מיליון אופציות הניתנות למימוש למניות החברה.

עם זאת, כעת עולה כאמור השאלה האם בכלל מסוגלת החברה להמשיך ולפעול תחת נטל חוב של יותר מ-1 מיליארד שקל, וזאת כאשר תשלומי הריבית על החוב לבדם יגדלו בינתיים ביותר מ-10 מיליון שקל בשנה.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"