אבי ניסנקורן מצטרף למפלגת העבודה; יישאר יו"ר ההסתדרות

ניסנקורן לא מצטרף בתור חבר כנסת אלא מתפקד למפלגה ומביע לראשונה שיוך פוליטי אליה ■ מדובר במהלך הצהרתי של הבעת תמיכה במפלגה וביו"ר שלה

אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים
אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצטרף למפלגת "העבודה" (המחנה הציוני). ניסנקורן לא מצטרף בתור חבר כנסת, אלא מתפקד למפלגה ומביע לראשונה שיוך פוליטי אליה, והוא יישאר בתפקידו כיו"ר ההסתדרות. מדובר, אם כך, במהלך הצהרתי של הבעת תמיכה במפלגה וביו"ר שלה בוז'י הרצוג.

ניסנקורן אמר היום בפגישתו עם הרצוג, כי "אני שמח וגאה להצטרף למפלגת העבודה. המציאות החברתית בישראל מחייבת היום להפעיל את כל הכוחות הציבוריים והפוליטיים כדי להילחם בעוני ההולך ומתרחב בישראל ובפערים העמוקים בחברה הישראלית". 

הרצוג הוסיף: "אני מקבל בברכה חמה את חברי אבי ניסנקורן, עם הצטרפותו הרשמית למפלגת העבודה. אבי הוא מנהיג חברתי חשוב ופורץ דרך שמחולל שינויים היסטוריים בכל הנוגע לחייהם של אוכלוסיות מוחלשות, אזרחים עם מוגבלויות ואוכלוסיית הגמלאים וכמובן מוביל את ציבור העובדים בישראל להישגים חסרי תקדים".

עוד אמר הרצוג: "אבי מצטרף אלינו כי אנחנו הבית של הלוחמים החברתיים. אנחנו הבית של מי שמאמין שהתיקון הכלכלי-חברתי הוא משימה לאומית. לא בדיבורים וסיסמאות - אלא במעשים כמו אלה שאבי מוביל יום יום ושעה שעה. מעשים גדולים הנעשים בשטח, מחזקים את החברה הישראלית ומגנים על האדם העובד, המשפחות והצעירים בישראל ובפועל מביאים לצמצום הפערים בחברה הישראלית".

ח"כ איציק שמולי בירך על החלטת ניסנקורן להצטרף למפלגה, ואמר כי "הסתדרות העובדים היא בשר מבשרה של תנועת העבודה ויש לברך על הצטרפותו של מנהיג חברתי כמו ניסנקורן לשורותינו. בחודשים האחרונים הוכיח יו"ר ההסתדרות רגישות יוצאת דופן ודאגה ממקומו כיו"ר ההסתדרות, קודם כל עבור המוחלשים באמת - עובדי שכר מינימום, ציבור האנשים עם מוגבלות, עובדי הקבלן ועוד - ואני בטוח שבכוחות משותפים נוכל להוביל לשינויים דרמטיים בעתיד הלא רחוק".

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני: "שמחתי מאד לקבל הבוקר טלפון מיו"ר ההסתדרות ניסנקורן שהודיע לי שהוא מצטרף למפלגת העבודה, שותף אמיתי לדרך ולשינוי הגדול שנוביל. ברוך הבא אבי, טוב שבאת".