התקרית המכוערת בכנסת: "אורן חזן, אתה איש דוחה, כלב"

ועדת האתיקה החליטה שלא להטיל סנקציות על חה"כ אורן חזן ואיילת נחמיאס-ורבין בעקבות התקרית האלימה ביניהם בחודש שעבר ■ האזינו להקלטה מהיום ששינתה את ההחלטה וצפו בתקרית שצולמה והועלתה לרשת ע"י ח"כ חזן

אורן חזן ואיילת נחמיאס ורבין / צילום: אמיר מאירי ותמר מצפי
אורן חזן ואיילת נחמיאס ורבין / צילום: אמיר מאירי ותמר מצפי

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (ד') שלא להטיל סנקציות כלשהן על חברי הכנסת אורן חזן (הליכוד) ואיילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני), בעקבות התקרית המכוערת והאלימה שאירעה ביניהם בחודש שעבר.

כזכור, ב-11 בינואר שני חברי הכנסת התעמתו מילולית במשכן, עד שמאבטחים הפרידו ביניהם. נחמיאס-ורבין טוענת כי חזן כינה אותה "תת-אדם", ובתגובה היא צעקה לעברו: "מה בכלל עשית בחיים שלך?". חזן צילם חלק מהתקרית בחניון ופרסם את הסרטון בדף הפייסבוק שלו. 

הבוקר נחשפו בגלי צה"ל עוד הקלטות מהתקרית המכוערת, שגם הושמעו בפני ועדת האתיקה והשפיעו על החלטתה, שבהן מתגלה שח"כ חזן אמר לנחמיאס-ורבין: "את לא בנאדם" - ולא כפי שטענה שאמר לה "את תת-אדם"; ואילו נחמיאס-ורבין נשמעת שאומרת לחזן: "אתה איש דוחה" ו"אתה כלב".

בסביבתה של ח"כ נחמיאס-ורבין אמרו כי "אם נאמרו הדברים, הם נאמרו בעידנא דריתחא אחרי התגרות מצדו של חבר הכנסת חזן. אין זאת דרכה של חברת הכנסת נחמיאס-ורבין להשתמש במילים כאלה, והיא מצרה על כך". היא הכחישה בפני הוועדה כי היא זו שהקניטה ראשונה את חזן.

ח"כ חזן תקף אתמול (ג') את הוועדה ואמר שאין לו אמון בה, שכן לדבריו "מדובר בוועדה פוליטית". בעקבות דבריו ועדת האתיקה פירסמה הודעה חריפה נגד חזן ודחתה בתוקף את ניסיונו לפגוע בשמה.

וכך, ועדת האתיקה קבעה היום כי "על אף שמדובר באירוע חריג שלא הוסיף כבוד לכנסת בלשון המעטה, הוועדה לא מצאה לנכון להיכנס ל'קרב הגירסאות' בין חברי הכנסת בשאלה 'מי התחיל', והחליטה שלא להטיל סנקציות על שניהם".

הוועדה הוסיפה כי "זו הפעם הראשונה שמוגשת קובלנה לוועדת האתיקה נגד ח"כ נחמיאס-ורבין, והיא עצמה כינתה את התקרית 'תאונה' שאינה מאפיינת אותה - והוועדה התרשמה שאכן כך, על אף התפרצותה החריפה והלא פרופורציונלית כלפי ח"כ חזן". 

"לגבי ח"כ חזן", הוסיפה הוועדה, "אין זו הפעם הראשונה שבה מוגשת נגדו קובלנה על התנהגותו והתבטאויותיו, והוועדה אך הרחיקה אותו לחודש ימים במושב הכנסת הנוכחי. אבל לאחר שהוועדה האזינה וצפתה בחומרים שהגיעו אליה בעניין התקרית האלימה, הקביעה היא שאין מקום להטיל על חזן את מלוא האחריות, ועל כן הוועדה לא מצאה לנכון להטיל עליו סנקציות".