שופרסל קיבלה אישור לתרכובת מזון לתינוקות

פריגו העולמית ייצרה עבור שופרסל תרכובת מיוחדת שקיבלה את אישור משרד הבריאות ■ שופרסל תמכור את המוצר במחיר שנמוך ב-20%-30% מהמחירים בהם נמכרים מטרנה וסימילאק כיום ■ בכיר בשוק: "המותג הפרטי עשוי לצמצם את ההפסד לשופרסל, אבל הוא לא יביא בשורה לצרכנים"

שופרסל דיל / צלם: אריאל ירוזלימסקי
שופרסל דיל / צלם: אריאל ירוזלימסקי

אחרי התחרות הישירה שפתחה רשת שופרסל מול תנובה עם כניסתה לשוק החלב ולשוק הבשר הטרי עם מותג פרטי, היא פותחת כעת חזית מול אסם וקבוצת ניאופארם. בקרוב תשיק הרשת תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל) תחת מותג פרטי של חברת פריגו העולמית, לאחר שהצליחה לדלג מעל המשוכה העיקרית בכניסתה לשוק - אישור משרד הבריאות למוצר.

פריגו מייצרת תמ"ל לרשתות רבות בעולם ונחשבת ליצרן המותג הפרטי הגדול בתחום בארה"ב. הבעיה המרכזית עד עתה הייתה שלתמ"ל שהיא מייצרת אין תעודת כשרות, ולכן היה קושי לשווק כאן מוצרים של החברה, אך כעת יצרה פריגו פורמולה ייחודית לשופרסל.

שופרסל תמכור את המוצר במחיר שנמוך ב-20%-30% מהמחירים בהם נמכרים מטרנה וסימילאק כיום, והיא בונה על כך שהמותג הפרטי שלה נחל עד כה הצלחה באופן שמאפשר לה להיכנס גם לקטגוריה רגישה זו.

המוצר החדש של שופרסל יתחרה ישירות במטרנה של אסם ובמותג סימילאק שמשווקת בישראל קבוצת ניאופארם. לפי חברת המחקר נילסן, קטגוריית תרכובות המזון לתינוקות גלגלה ב-2015 578.3 מיליון שקל.

מדובר בקטגוריה שנהנית מהנאמנות הצרכנית הגבוהה ביותר בשוק המזון, ולכן ספגה פגיעה קשה כל-כך סביב פרשת רמדיה ב-2003. מאז, השוק התנהל כדואופול עם מטרנה וסימילאק בלבד, עד שחברת טבע השיקה בסוף 2011 את המותג נוטרילון, שמחזיק היום בכ-10% מהשוק.

בכיר בשוק אמר ל"גלובס" כי "בכל העולם מותגים פרטיים נהנים מנתח שוק של 4%-5% לכל היותר".

לדבריו, "קושי נוסף הוא העובדה ששופרסל לא תוכל לשווק את הפורמולה בבתי-החולים, כי אין לה מוצר RTF, מוצר נוזלי מוכן לאכילה שבו עושים שימוש בבתי-החולים. זה יכול להיות מוצר בסיסי טוב, אבל לא תהיה לו חדשנות, ולכן ממילא הוא לא ישחק בשוק הפרימיום".

- הוא יוכל להוביל להורדת מחירים?

"המחירים לקמעונאי ב-3 השנים האחרונות לא עלו. התמ"לים הם מוצרי לוס לידר. הקמעונאים משתמשים בהם כדי למשוך לקוחות, אז המותג הפרטי אמנם יצמצם את ההפסד לשופרסל, אבל הוא לא יביא בשורה לצרכנים. אם יקנו אותו - הוא יעלה את הרווח לשופרסל". 

שוק של 578 מיליון שקל בשנה
 שוק של 578 מיליון שקל בשנה