בנק לאומי: סין גורם סיכון משמעותי; לא למכור כעת מניות

בנק לאומי: "בתרחיש המרכזי אנו צופים צמיחה גלובלית מתונה אך חיובית" ■ בנק אגוד: "התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסיומו של שבוע מסחר תנודתי נוסף בבורסת תל אביב, ממליצים היום (ו') בבנק לאומי, במסגרת הסקירה השבועית, שלא לשנות את היקף החשיפה המנייתית בתיקי ההשקעות, לאחר שכבר במהלך 2015 המליצו להקטין חשיפה זו מ"גבוהה" ל"בינונית".

בלאומי ממשיכים להדגיש כי רמת התנודתיות בשווקים מוסיפה להיות גבוהה מאוד. "מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר. בנוסף, הולך וגדל הפער בכלכלה העולמית בין ענפי השירותים אשר מוסיפים לצמוח, ובין ענפי התעשייה המסורתיים שמצבם טוב פחות", נכתב בסקירה.

"בתרחיש המרכזי אנו צופים צמיחה גלובלית מתונה אך חיובית. מצב משקי הבית ופעילות סקטור השירותים בארה"ב ובאירופה מוסיפים להשתפר, גם אם בקצב מתון בהשוואה לעבר. מאידך, הכלכלה הגלובלית תושפע לרעה מההתפתחויות השליליות בענפי האנרגיה, התעשייה הכבדה, ובמדינות המתפתחות", כותבים כלכלני הבנק.

לסיכום, מסבירים בלאומי כי "קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, סחורות, אג"ח קונצרני) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. גם חשיפה מטבעית בדגש על הדולר עשויה לתרום להקטנת הסיכון. איזונים אלה כבר באים לידי ביטוי מזה תקופה בתיקי ההשקעות המומלצים על ידנו".

בסקירה נפרדת, כלכלני בנק אגוד ממשיכים להעריך כי "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן, בתמיכת רמת הריביות המוניטריות הנמוכה בעולם, הצפויה להישמר. הירידות האחרונות הן תיקון חד לאחר עליות ממושכות. התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה. אנו ממשיכים להמליץ על חלוקה באפיק המנייתי של 60% חו"ל ו-40% לישראל. מבחינת החשיפה הכללית למניות אנו ממליצים על חשיפה של 18% בתיק מייצג ו-32% בתיק הספקולטיבי. בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית באפיק המנייתי, אנו ממליצים על חשיפה של 58% לארה"ב ו-23% לאירופה, אנו ממשיכים בהמלצתנו להיחשף לדולר באמצעות האפיק המנייתי".