אנליסטים בוול סטריט: תחזיקו חזק לקראת שבוע הבא

יו"רית הפד תעיד בפני הקונגרס, ואנליסטים חוששים מהמשך הירידות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

לאחר הנפילות בוול סטריט אמש (ו') בעקבות נתוני התעסוקה החלשים, אנליסטים בשוק מעריכים כי גם בשבוע הבא יסערו השווקים לקראת עדותה בת היומיים של יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן.

 

ילן תעיד בפני הקונגרס על רקע הטלטלה בשווקים. לפחות הבורסה בסין תהיה רגועה ובחלקה סגורה השבוע בשל חגיגות השנה החדשה (Lunar New Year), ולא צפויים נתונים מהותיים שם.

"אני מקווה שילן תגיד שהכלכלה מתמודדת היטב עם הסערה אבל הסערה עדיין קיימת וכל עוד היא לא חולפת - הפד לא יעלה את הריבית", אמר ל-CNBC מארק זנדי מ-Moody's Analytics.

ג'ינה מרטין אדמס מוולס פרגו מוסיפה כי "יש הרבה לחץ על יו"רית הפד. מצד אחד הכלכלה לא נראית רע אבל מצד שני היא נחלשת. עד שהם העלו את הריבית השוק כובל אותם כעת".

מדד S&P 500 נפל השבוע ב-3.1%. דון טאוונסריק, מנהל ב-Conning, טוען שצריך לנקוט אסטרטגיה הגנתית יותר, אבל לא לזרוק מניות באופן עיוור: "השווקים מפחדים ממיתון. זה מוקדם מדי להיכנס פנימה, אבל מאוחר מדי לצאת. למה לצאת עכשיו מהשוק אחרי שרוב הירידות התרחשו כבר?". לדבריו, גם אם יהיה מיתון, יהיה זה מיתון קל.

אדמס ממליצה לעקוב השבוע אחר הדולר, בייחוד כאשר ילן תדבר. היא טוענת שהדולר כבר החל לתמחר אי-העלאת ריבית בארה"ב בעתיד הנראה לעין. הדולר איבד השבוע 2.6% מול האירו - הירידה החדה ביותר מאז אוקטובר 2011. 

אדמס מוסיפה גם כי אם ה-S&P 500 ישבור את השפל של ינואר, הוא יירד מתחת ל-1,800 נקודות. סקוט רדלר, מנתח טכני ב-T3Live.com, טוען שהתמיכה המהותית הבאה למדד נמצאת ב-1,812 נקודות ושהיא תיבחן בתחילת השבוע. לדבריו, אם הרמה הזו תישבר, היעד הבא הוא 1,770 נק' ואז 1,660 נק'.