מניות האבטחה הישראליות שלא מפסיקות ליפול בוול סטריט

פאלו אלטו נפלה 34% מדצמבר, אימפרבה צללה 49% מנובמבר ■ אילן שטרק, ירושלים ברוקראג': "הירידות בטכנולוגיה הן ללא קשר לתוצאות החברות. גם פייסבוק ירדה, למרות שפרסמה דוחות מצוינים"

פאלו אלטו / צילום: תמר מצפי
פאלו אלטו / צילום: תמר מצפי

באמצע 2015 הצליחה חברת האבטחה פאלו אלטו  לרשום היסטוריה קטנה ולעקוף לראשונה את צ'ק פוינט, המתחרה הוותיקה, בשווי השוק שלה. מנייתה המשיכה לעלות בוול סטריט עוד מספר שבועות אחר כך, אך מאז התהפכה המגמה ומחודש דצמבר נפלה מניית פאלו אלטו ב-34%. במקביל, מניית צ'ק פוינט רשמה מאז ירידה של כ-9.9%, וכיום, צ'ק פוינט נסחרת בשווי גבוה ביותר מ-3 מיליארד דולר מהשווי לפיו נסחרת פאלו אלטו: 14.1 מיליארד דולר, לעומת קרוב ל-11 מיליארד דולר.

פאלו אלטו הוקמה על-ידי אחד מראשוני העובדים בצ'ק פוינט, ניר צוק, שלא חסך בהצהרות נגד מייסד צ'ק פוינט, גיל שויד, לאורך השנים.

ביום שישי צנחה מניית פאלו אלטו בכ-12% ללא כל הודעה מצד החברה, ואיבדה למעלה מ-1.5 מיליארד דולר משווי השוק שלה. לדברי אילן שטרק, מנהל חדר עסקאות נכסים גלובאליים ומט"ח בירושלים ברוקראג', "ניתן לייחס את הירידה בפאלו אלטו ל-Sell Off הגדול במניות הטכנולוגיה ביום שישי, ללא קשר לאיכות החברות או לתוצאותיהן. (לראיה, פייסבוק שירדה כ-6% למרות דוחות מצוינים שפרסמה באותו השבוע), ולירידות החדות במניות המוגדרות כ-High Flying אשר פאלו אלטו נכללת ביניהן".

אפקט אימפרבה

להערכתו, מניית פאלו אלטו הושפעה גם מהדוחות של אימפרבה שפורסמו בסוף השבוע, שכללו תחזיות רווח נמוכות מהצפי, "ומכאן החששות בשוק שתהיה גם חולשה בדוחות פאלו אלטו. זאת למרות שאימפרבה  היא שחקנית נישה ואילו פאלו אלטו היא שחקנית מובילה, המציעה מגוון רחב של פתרונות בתחום הסקיוריטי", מציין שטרק.

כאמור, לא רק מניית פאלו אלטו נסחרה בירידות בסוף השבוע, אלא גם חברות אחרות מתחום האבטחה. כך למשל, צ'ק פוינט נחלשה ביום שישי ב-2.1%, סייברארק איבדה 6.5% מערכה ו-FireEye נפלה 10.2%. אימפרבה, שגם לה יש קשר לצ'ק פוינט - מייסדה הוא שלמה קרמר, שותפו של שויד להקמת צ'ק פוינט, נפלה בימים חמישי ושישי ב-20.1% על רקע תחזיות מאכזבות שפרסמה לרבעון הראשון של 2016. מאז נובמבר התרסקה אימפרבה ב-49%.

אימפרבה מספקת פתרונות אבטחת מידע לארגונים, ונסחרת כעת בשווי של כ-1.3 מיליארד דולר. דוחות הרבעון הרביעי שפרסמה החברה לאחר סיום המסחר ביום רביעי, היו טובים מהציפיות בשוק, אך התחזית קדימה הייתה נמוכה משמעותית מתחזיות האנליסטים. אימפרבה מצפה להכנסות של 58-60 מיליון דולר, בדומה לתחזיות האנליסטים, אך בשורה התחתונה היא מצפה להפסד נקי (Non-GAAP) של 8.5-10.5 מיליון דולר, שהם 26-32 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד של 12 סנט למניה בלבד.

בשנת 2015, אימפרבה צמחה ב-42.9% והכנסותיה הסתכמו בכ-234 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה ב-2015 הפסד נקי של 48.9 מיליון דולר, כך שההפסד צומצם ב-17.1% ביחס ל-2014.על בסיס Non-GAAP, כלומר בנטרול רישום התגמולים לעובדים, הוצאות הקשורות לרכישות והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, אימפרבה עברה מהפסד לרווח נקי שנתי של 3.5 מיליון דולר.

צ'ק פוינט יציבה יותר
 צ'ק פוינט יציבה יותר