הטיפ היומי: הטמיעה שינויים אסטרטגים וזכתה להמלצת "קנייה"

במערך הייעוץ של בנק לאומי צירפו את מניית מקדונלד'ס לרשימת המניות המומלצות ב-2015 והעניקו לה המלצת קנייה ■ בלאומי מציינים את השינויים החיוביים שערכה החברה, ביניהם צמצום המנות בתפריט והגשת ארוחות בוקר במשך כל שעות היממה

מקדונלדס / צלם: רויטרס
מקדונלדס / צלם: רויטרס

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-106 מיליארד דולר. מקדונלד'ס דיווחה לאחרונה על תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים בדצמבר 2015 וכן לשנה כולה. החברה רשמה הכנסות רבעוניות של 6.3 מיליארד דולר ורווח נקי למניה של 1.31 דולר - עלייה של 5% ושל 26% (בנטרול שערי חליפין) בהתאמה, ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בכך, עקפה את תחזיות האנליסטים להכנסות של 6.2 מיליארד דולר ורווח נקי למניה של 1.23 דולר בלבד. את שנת 2015 כולה סיכמה החברה עם הכנסות של 25.4 מיליארד דולר ורווח נקי של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% ושל 5% (בנטרול שערי חליפין).

מכירות חנויות זהות (Same store sales) בארה"ב ובעולם הציגו עלייה של 5.7% ושל 5%, בהתאמה, ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בכך, עקפה מקדונלד'ס את תחזיות האנליסטים, שדיברו על צמיחה של 3.2%. נדגיש, כי זוהי הפעם השנייה ברציפות שהחברה מצליחה להציג צמיחה בנתוני מכירות חנויות זהות, וזאת לאחר שנתיים של ירידות מתמשכות בנתונים אלו - הן בארה"ב והן בעולם.

מנכ"ל החברה, סטיב איסטברוק, ציין כי הצמיחה המיוחלת במכירות נתמכה ב"הטמעה מהירה, החלטית ואמיצה של השינויים האסטרטגיים שנקבעו". הכוונה בעיקר להשקת ליין של הגשת ארוחות בוקר במשך כל שעות היממה, צמצום משמעותי במספר המנות המוצעות בתפריט, וכן מכירה של חנויות בבעלות החברה לזכיינים, אשר הגדילו את שורת ההכנסות ושיפרו את שולי הרווח התפעולי.

במהלך הרבעון הרביעי חילקה מקדונלד'ס סך כולל של 2.3 מיליארד דולר לבעלי המניות שלה, באמצעות דיבידנד ורכישה עצמית של מניות. כך, מתחילת 2015 השיבה החברה סך כולל של 9.4 מיליארד דולר לבעלי מניותיה. אנו מעודדים מההתאקלמות המהירה של הנהלת החברה ומההצלחה המיידית של הטמעת השינויים. נדגיש כי זה השינוי לו ציפינו כשצירפנו את מניית מקדונלד'ס לרשימת המניות המומלצות בינואר 2015.

אנו נותרים עם המלצת "קנייה" למניה, בשל עוצמתו של המותג והשינויים האסטרטגיים שצפויים להיות מיושמים בחברה.

שמוליק קרפף אנליסט במערך הייעוץ של בנק לאומי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם